Inlägg från: flippertjejen |Visa alla inlägg
  • flippertjejen

Vätskande eksem bakom öron o öronsnibbar, prickar7småfinnar över hela ansiktet o bröstet-eksem/allergi?

Min son är snart 8 veckor och han haft precis likadana öron som din dotter. Det var först fuktigt bakom öronen och dagen därpå var det gula sårskorpor bakom hela öronen. Jag tvättade med apotekets milda tvättcreme och smörjde med Miniderm och så försvann det. Det kom tillbaka efter någon vecka fast mycket mindre och bara bakom ett öra.

Vi misstänker också att Jacob reagerar på mjölk. Han har haft röda småprickar på bröst och armar. Efter han åt mjölkersättning (Nan 1) så fick han utslag som såg ut som myggbett över hela kroppen. Nu provar jag att äta laktosfritt sör att se om jag kan påverka hans hud.

Som du ser så har jag tyvärr inga svar att ge dig men jag meddelar dig om vi får reda på om hans symptom är mjölkrelaterade.

• flippertjejen

Jag pratade med BVC idag och jag ska utesluta mjölk i en dryg vecka tills jag har nästa bvc-besök. Bvc-tanten trodde definitivt att vi nästa vecka kommer få en remiss till barnkliniken så att Jacob får pricktestas.

Varken jag eller min sambo har allergi eller astma. Jag är glutenintolerant men det är ju lite annorlunda. Hoppas verkligen att Jacob inte har ärvt det av mig.

Jag luktade nyss bakom Jacobs öra och det luktar verkligen inte mumma. Liten bebis ska ju lukta gott!!

Jag var på apoteket idag och kollade mjölkfri ersättning. Men det fanns bara pulver i typ 1 kg som kostade runt 170 kr så jag tänkte vänta och be att få det utskrivet på recept istället. Men det är ju bra att veta att det finns mjölkfri mjölkersättning.

Svar på tråden Vätskande eksem bakom öron o öronsnibbar, prickar7småfinnar över hela ansiktet o bröstet-eksem/allergi?