• Loyden

Istället för min fula hatthylla!

Vi har nyss flyttat in i en underbar hyresrätt. MEN, det finns ett problem. I vår hall har vi en sån där extremt ful hatthylla i vit plast blandat med stål. *ush*
    Nu tänkte jag skruva ner den. Men nu har jag fått någon slags idétorka och kan verkligen inte komma på vad jag ska ha där istället. Vill ju egentligen inte ha någon hatthylla där utan vill ha det ganska luftigt.
    Tar jag bort den fula hatthyllan har jag ju en hel vägg att fixa. (dock inte hela vägen till golvet, då vi måste ha skohylla där)

Har ni några förslag får ni gärna komma med dem. Finns inga förslag som är dåliga. Jag tycker om allt ifrån enkelt och "rent" till knasigt och "extremt".
    Dem ska helst inte vara allt för svåra eller dyra då jag hade tänkt pilla iordning det idag! Nu när gubben ändå är borta!

Uppskattar alla svar!

• Svar på tråden Istället för min fula hatthylla!
  • Yrla

men behöver ni inte ha ngt att hänga jackor och så på då?
    Eller har ni annat ställe för det?

• Loyden

Det är ju precis det. Vi måste fortfarande hänga våra jackor där. Men den där fula hatthyllan med FYRA krokar är så hemsk att man mår dåligt när man ser den. =)

Jag vill bara inte ha det där "gamla" vanliga med en vanlig hatthylla. Jag tycker dock att det är fint om man har en FIN hatthylla, men hade varit kul med någon annan lösning!

Vår hatthylla är även så ful att vi nästan -måste- lägga alla våra mössor,halsdukar,vantar och annat där för att dölja så mycket av hatthyllan som möjligt men då blir det ju rörigt istället. =)

Kanske kan gräva fram en bild, men då har jag bara bild på hallen innan vi målade om och gjorde iordning och då mår man ännu mer illa när man ser det! =)

• Chaplin

Vi hade en sådan hatthylla som vi tog bort i vintras. Istället skruvade vi i 4 krokor, silverfärgade snygga (tycker jag ), som vi hittade på Mio.

• Yrla

hehe. men sätt bara krokar på väggen då? Då blir det ju luftigt eftersom de sitter mot väggen alla plagg?
    Sätter du krokar över hela ytan utspritt så blir det inte heller en hög på väggen.... Enkelt och lite småskoj?

• Jenny 1976

Jag har ingen annan lösning åt dig, bara ett tips på en hatthylla som är snygg och billig. 500 spänn på IKEA

Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • Chaplin

Jenny 1976 skrev 2007-11-14 13:21:31 följande:

Jag har ingen annan lösning åt dig, bara ett tips på en hatthylla som är snygg och billig. 500 spänn på IKEA
    Hahaha, hade en sådan för några år sedan. Tyckte den var så fin, fick vänta länge på att den kom in till vår butik. Vi hade uppe den ett år! Sedan fick jag kräkningar på den!

Det är absolut inget fel på den egentligen, den är säkert jättefin på rätt ställe och för rätt person, men hos oss blev den helt fel.
  • Loyden

Oj nu var det mycket att svara på.. =)

Chaplin: Jaa det blir väl något sånt jag får hitta på. Får kanske springa ner på stan och leta krokar.

Yrla: Min första plan var att sätta upp krokar men var så sugen på att få göra något "annorluna".. Så det blev lite mer speciellt. Det värsta är att just den väggen har såååå ful tapet. Och måla om eller tapetsera om känns onödigt då vi inte ska bo här så där jätte länge. (kanske 6-8 månader till)
    Någon snabb lösning på att "dölja" väggen då? hehe..

Jenny 1976: Den var väldigt fin. Men tyvärr är den nog inte riktigt i våran smak..=( Men tack så jätte mycket för tipset!

• Bluescreen

Jag designade och gjorde min egen. Tog en ekplanka (stavlimmad, ursnygg) och köpte sex stycken vanliga krokar i borstat stål samt en klassisk tre-i-en-hängare (ni vet en sån där med tre krokar i olika längd, som man kan flytta) som jag satte på. Jättesnygg

Svar på tråden Istället för min fula hatthylla!