Hej på dig!
Tack för det lååånga svaret. =)
Jaa den var verkligen fin. Jag tycker om allt som är mörkt!
Det värsta är att vi har en kanon garderob direkt i hallen man hade kunnat hänga jackor i. MEN, damen (tanten) som bodde här innan har haft något lurigt där inne. Antagligen extremt gamla möbler. Så hela garderoben luktar unket,gammalt och jaa konstigt. Och jag lyckas inte få bort den här hemska lukten!
Och jaa jag är såå glad för "vår" skull att jag tog bort den.Hehe. Den är ju bara såå hemsk. Det var även lite sprejat galler på den.ÅÅ mår dåligt bara jag tänker på att den faktiskt fick hänga där ett tag! =) Av någon konstig anledning fick jag för mig att köpa två såna här hyllor
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103086
och la dem brevid varandra. Herregud! Vad tänkte jag på! Och nu kan jag inte ta bort dem för då blir det helt tomt i hallen. haha.
Om jag ska förklara enkelt så är vår hall format som ett L . Man kommer in och har en "liten" hall där man hänger jackor. Sen fortsätter hallen till höger som en längre gång. Ååå panik! Får verkligen inte till det! =)
KAH skrev 2007-11-14 13:35:45 följande:
Hej TS, jag blir glad för dig och din lägenhetsskull att du tog bort den där hemska hatthyllan. Jag vet precis vilken du menar och ja, det är ju inga stilbildande möbler direktFörst och främst: hatthyllor eller skohyllor är ju inte det snyggaste Gud skapat direkt, men ack så praktiskt. Hittade efter många turer en hatthylla på Indiska, som inte lika snygg ut på bild som den gör IRL men här är den i alla fall:
indiska.com/system/search/product.asp är liten och mörk och smälter bra in. Dekorera hatthyllan lite, det är oväntat snyggt. Vik en fluffig filt i någon fin jordig färg och lägg ovanpå, eller ihopvikbara lådor (som du kan förvara vantar och dylikt i) typ:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30094851Mitt tredje alternativ är att ha en stor oljemålning där istället och förvara ytterkläder och vantar i en garderob och en snygg hallbyrå istället. Lycka till med den nya lägenheten, det är ju så roligt att inreda!