Inlägg från: Mammsen |Visa alla inlägg
  • Mammsen

Trimning/ryckning

Hört att det finns nån slags trimkam man kan använda, är det nån som använt sån o kan tala om för mig om dom är bra eller inte. Jag har en Vorsteh som jag rycker ca 1 gång/månad för at hålla efter. Men vill samtidigt lära mig att kunna fixa henne till utställning till våren, nån som har några bra tips, är ju liksom nybörjare på området.

• Svar på tråden Trimning/ryckning
  • Mammsen

ANOF
    Jag har trimmat henne själv och fått högsta "betyg" av uppfödare o tidigare ägare, trimmar även hennes syster. Hörde talas om trimkam och funderade bara om nån har nån erfarenhet av dom, jag vill inte införskaffa nåt som "klassas" som ett dåligt redskap. I så fall fortsätter jag som tidigare bara.

• Mammsen

Det är många som tror att man gör illa hunden när man trimmar/rycker pälsen, men faktiskt är det ju mer plågsamt att inte göra det som jag ser att andra påtalat.

Även min hund somnar när man håller på, det har faktiskt hänt att hon "ramlat" omkull, så skönt tycker hon att det är. Skulle det vara plågsamt skulle hon inte hoppa upp på trimbordet själv, hon skulle ju då försöka fly........

Svar på tråden Trimning/ryckning