• vånka

Vilken barnvagn ska man välja?

Hej
    Tänkte vi kunde diskutera för och nackdelar med olika barnvagnar.
    Ska man välja kombi eller duo?
    Ska man välja 3:hjuling eller 4:a hjuling??

Jag skulle vilja ha en 3:hjuling, duo. Men vilken är bäst? Är det någon som har läst något test?

Hoppas att det är fler än jag som är förvirrad i denna barnvagns djungel!

//Vånka

• Svar på tråden Vilken barnvagn ska man välja?
  • vånka

puff puff!!
    Ingen som har problem med att välja en bra barnvagn???
    HOHOO!!

• Leons Mami

Jo jag har stora problem att välja barnvagn, jag älskar barnvagnar och jag skulle vilja ha en av varje sort. Men jag tror att jag satsar på en smidig vagn den här gången. Har tänkt mig en UJ, men jag velar som attan.

• vånka

Jag med...
    Har funtat på en 3:hjuling för de är så smidiga att köra! Men så ska det vara en liggvagn som har en bra sitt del..... *suck*
    Det finns ju baby jogger, UJ, teutonia, Cressent......
    Sen säger folk att 4:hjuling är bra... men jag gillar inte att köra dem... är så otympliga liksom..... hmmm.... och priserna skiljer sig en hel del med...

Vad har du tänkt att köpa för någon?

• mamma me tre

jag har tre barn och har haft en massa vagnar, men nu har jag fastnat för uj! den är absolut smidigast,skönast att dra och snygg också!

Vill man ha en 4 hjulig vagn skulle jag helt klart rekommendera en brio happy.

vi började med en happy till dottern och köpte uj när hon var 12 månader..ville inte ha henne framåtvänd som bebis nämligen....

• vånka

Men är UJ bättre än Teutonia?? Där kan man ha barnet framåt och bakåt... + att de har en ordentlig liggdel.....
    Har UJ liggläge på sittdelen?

• Leons Mami
    vånka skrev 2007-11-19 09:20:07 följande:
    Men är UJ bättre än Teutonia?? Där kan man ha barnet framåt och bakåt... + att de har en ordentlig liggdel.....Har UJ liggläge på sittdelen?
    Jag har tänkt mig en UJ.
    Jag har först inte gillat att barnet ska sitta frammåtvänd när det är litet men vi kommer inte använda vagnen så mycket därför vill jag ha en vagn som är smidig att köra, tar liten plats och går att köra i snö. Men UJ har ju en jätte ordentlig liggdel, som man har mot sig. och det är fullt liggläge på sittdelen.
  • vånka

Oki. Men har ni tittat på Teotonias 3:hjuling??
    Den är faktiskt rätt snygg....
    Och man kan vända sitt delen mot sig...

Hmm ska nog ta mig en till titt på UJ!
    Sambon är kär i Teotonias vagn...

Jag var innte på en Baby jogger från Babyproffsen...

Som sagt... det finns ju så mycket att välja på och man vill ju göra det "rätta" valet....

• Leons Mami

Jag gillar tyvärr inte teutonia. Har aldrig gjort det. det är nog inget för mig
    Men UJ är jag däremot kääär i.
    Det kommer nog bli en sån för mig.

• hemi08

Ingen som har några erfarenheter el hört något om crescent? Funderar på en sådan men har inte testat nån än..

Finns inte så många olika märken att välja på här uppe, man vill ju gärna test köra dem innan. Har hört väldigt många som fått fel på sina emmaljunga vagnar som jag ville ha till en början men de känns inte så lockande iom att så många har fått problem me dem!

Uj- vars får man tag på dem? Är de bara på nätet?

Tycker de är en sån djungel de här me vagnar!

Svar på tråden Vilken barnvagn ska man välja?