• vånka

Vilken barnvagn ska man välja?

Hej
    Tänkte vi kunde diskutera för och nackdelar med olika barnvagnar.
    Ska man välja kombi eller duo?
    Ska man välja 3:hjuling eller 4:a hjuling??

Jag skulle vilja ha en 3:hjuling, duo. Men vilken är bäst? Är det någon som har läst något test?

Hoppas att det är fler än jag som är förvirrad i denna barnvagns djungel!

//Vånka

• Svar på tråden Vilken barnvagn ska man välja?
  • Sofiiiee
    Leons Mami skrev 2007-11-28 15:17:08 följande:
    Jag tycker att den känns lite plastig. Det brukar vara så här med vagnar: man får det man betalar för, tyvärr. Det är ju inte av ingen anledning att vissa vagnar är dyra och vissa vagnar är billigare.
    Hur är Brio Happy då?
    *Två vill bli tre*
  • Kajsan
    Sofiiiee skrev 2007-11-28 16:21:55 följande:
    Hur är Brio Happy då?
    Tung, svårstyrd och pansarvagn
  • Sofiiiee
    Kajsan skrev 2007-11-28 16:23:48 följande:
    Tung, svårstyrd och pansarvagn
    hmm jag som har hört så mycket bra om den!!
    *Två vill bli tre*
  • Kajsan
    Sofiiiee skrev 2007-11-28 16:25:59 följande:
    hmm jag som har hört så mycket bra om den!!
    Ja, men den ÄR svårstyrd, tung och otymplig.
    Fast säkert bra på andra sätt.
    Det är ju en klassisk vagn
  • hemi08

Tack! Då ska jag åka in på babyproffsen i helgen o kolla på en UJ. Som ni beskriver dem låter de ju som en bra vagn!

Ska även kolla på crescent för tror att de är smidiga hopfällda..
    Tycker också att brios vagnar är klumpiga och svårstyrda! Men allt är ju en smaksak..

• Kajsan

Jag skulle ju inte köpa nåt annat än en Bugaboo oavsett modell.
    De kan man vända, vilket inte går med UJ.
    Annars är ju UJ bra också.

• hemi08

Nä då blir nog UJ utesluten.. Vill ju gärna ha barnet åt mitt håll! Bugaboo, vars säljs de vagnarna? Känner att jag måste skaffa lite mer koll på vagnar.. Just nu är de bara förvirrat :) Så många olika märken att välja på o olika funktioner..

• Kajsan
    hemi08 skrev 2007-11-28 18:33:23 följande:
    Nä då blir nog UJ utesluten.. Vill ju gärna ha barnet åt mitt håll! Bugaboo, vars säljs de vagnarna? Känner att jag måste skaffa lite mer koll på vagnar.. Just nu är de bara förvirrat :) Så många olika märken att välja på o olika funktioner..
    Vart bor du?
    Bugaboo finns ju på flera ställen i sverige, men när man beställer så tjänar man ju multum på at göra det på nätet från Holland eller tyskland.
  • hemi08

Bor i Örnsköldsvik. Förstår att det är billigare på nätet. Vill ju gärna prova att kra dem först.. Har inte sett att de finns nån bugaboo men ja har väl kanske inte kollat så flitigt än :)
    Men nu ska jag granska vad som finns här i staden!

• vånka
    Sofiiiee skrev 2007-11-28 10:21:32 följande:
    Vad tror ni om babytravel vagnarna som finns hos babyproffsen är det någon som har erfarenhet av dom?? Babytravel Grizzly är en riktigt snygg vagn, men är den bra??
    Är själv inne på om man skulle skaffa en babytravel...
    De verkar bra och billiga. Frågade en tjej på Ikea som hade en sån. Hon var nöjd!!

Men är nu inne på om man skulle köpa en Teutonia Fun. Den har 2 svängbara hjul fram. Fick höra utav en kollega att det inte går att gå i ramper med en 3:hjuling utan man måste gå baklänges å det är ju läskigt om man mot all förmodan skulle tappa vagnen..... så... hmmm jag vet inte.
Svar på tråden Vilken barnvagn ska man välja?