Inlägg från: ANOF |Visa alla inlägg
  • ANOF

Jag ska få en foderhäst.

vad roligt för dig med en häst. Hästar är fina och smarta djur. Jag rekommanderar att du köper av masknings medel, så´att du kan avmaska hästen. Det ska du göra ganska ofta för hästar äter mycket och får i sig mask, vilket inte är bra för hästen.

• ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:06:12 följande:

Tack för alla era svar.Har en liten kris just nu så jag hoppas att det kommer att hjälpa att få komma ut och rida och skaffa mig en rolig hobby igen, hoppas på det iallafall.Nu är allt förberett iallafall och jag hämtar henne på lördag.
    Vad är det för häst du ska få?
  • ANOF

Har du några bilder på den fina hästen du kan lägga in?

• ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:16:56 följande:

Nope inte ännu, men det kommer väl
    Bra!
    Du får inte glömma bort att en häst kräver mycket skötsel. Du ska ge den mat flera gånger om dagen och du ska mocka varje dag, sen så ska också hästen ridas varje dag. Det kan nog vara svå´rt för dig om du är själv, det måste du tänka på. Det är ett stort ansvar som du måste känna till.
  • ANOF

Mamma till Hampus skrev 2007-11-21 21:27:07 följande:

Jo jag vet allt hur man sköter om en häst, jag hade ju inte skaffat någon om jag var nybörjare.
    Men hur ska du göra med fodringen av häste? Den ska ju ha mat tidigt på´morgonen och sen flera gånger på dagen och sent på kvällen. Jag tror säkert att du kan sköta en häst, men jag är lite nyfiken på´hur du ska ha tid.
Svar på tråden Jag ska få en foderhäst.