• Anonym (Grubblar)

Cellförändringar.....OROLIG!

Tog cellprov hos BM för ca 5 v sedan,fick svar hem igår att "det visats på cellförändringar, mn att det absolut inte finns skäl att oroa sig..."

Har en pojke på ca 5 mån o har aldrig förr haft förändringar...

Nån mer som fått det efter graviditeten?
    Tacksam för berättelser om hur ni reagerade när ni fick "negativt" besked o vad som hände sedan!

Vet att det inte behöver vara nåt,men man kan ju inte hjälpa när fantasin skenar iväg

• Svar på tråden Cellförändringar.....OROLIG!
  • Chrizty
    Anonym (Grubblar) skrev 2007-11-16 21:58:56 följande:
    Chrizty:skönt att de försvunnit av sig självt nu på slutet
    Ja det var jätteskönt, jag blev orolig då att jag skulle behöva ta bort igen.
    Jag blödda i en månad efter jag hade tagit bort cellförändringarna och hade helst velat slippa det igen.
    Men jag måste nu regelbundet gå och ta prover.

De flesta som tar bort cellförändringarna får inte tillbaka dom så jag tycker du ska vara lugn..
  • Anonym (Grubblar)

Chr:försöker va lugn-men det finns i bakhuvudet nästan hela tiden...

• Chrizty
    Anonym (Grubblar) skrev 2007-11-16 22:04:56 följande:
    Chr:försöker va lugn-men det finns i bakhuvudet nästan hela tiden...
    Jo jag förstår det, jag är likadan.
    Kan inte riktigt slappna av på något vis..
  • Anonym (Grubblar)

Spec inte nu när man fortf ammar-är ju mer känslig då...Jag är iaf..

• Chrizty
    Anonym (Grubblar) skrev 2007-11-16 22:13:43 följande:
    Spec inte nu när man fortf ammar-är ju mer känslig då...Jag är iaf..
    Ja det kan man förstå.
    Det kommer gå bra ska du se.
    Det är bara att maila om du vill prata eller veta något!

Stor Kram
  • Anonym (Grubblar)

Puffar på för fler inlägg...Känner mig ngt lugnare ida faktiskt,men tankarna kommer o går såklart...

• Anonym (Grubblar)

piff puff*

• Believe In Faith

Hej Ts,
    jag opererade bort mina förändringar för tre veckor sedan å väntar på provsvaren...jag var som du,jätteorolig,men efter att ha pratat med många här å min läkare så blev jag ganska lugn. Så efter detta kommer jag att få gå på tätare kontroller ett tag!

//Tessan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Anonym (Grubblar)

Carpe:Okej,kommer d ihåg vad dina förändringar kallades?

Några symtom osv?

• Anonym (Grubblar)

Puffar lite ida igen...

• Anonym (Grubblar)

Snälla,ingen mer som kan skriva utav egna erfarenheter?

• Trekidz

Fick oxå reda på cellförändringar som ska kontrolleras om.sjukt nervös, men har blivit ganska bra lugnad ändå av min bm, vänner osv .... Har oxå en liten filur o tydligen kan det vara hormonella förändringar så länge man ammar osv...

Älsklingsgrabben Elias
  • Anonym (usch...)

Hittade just denna tråd; jag fick ett brev idag där det stod att det "måste göras en kompletterande utredning" o skulle få remiss till gynekolog. Jag blev jättenervös! Visst vet jag att det oftast är relativt ofarligt med cellförändringar men jag mår inte bra idag.

• Anonym (fy)

Förstår dej precis anonym här ovan (uch) fick ett liknande brev idag. jag opererade bort cellförändringar (cin3) för en tid sen o har gått o väntat nervöst på första provet efter operationen. Så fick jag brev idag att provet måste tas om för läkaren fick inte med celler från livmoderhalsen!!! va liksom, dom om nån borde väl för sjutton veta var livmoderhalsen sitter??? jag är helt klart upprörd! Nu måste jag vänta över jul på svar efter NYTT prov, SÅ kul är det inte att ta de där proven...

Svar på tråden Cellförändringar.....OROLIG!