• Tjej 83

Vad kostar det att föda på olika BB?

i borås kostar det 80 kr per dygn o vara kvar på bb
    pappan betalar 100 kr o får kvällsmat o frukost ingen mat.

• Tjej 83

de ja blev chokad var för de dyra telefonsamtalen.
    vi fick in en telefon o ja ringde mamma o syskon osv. o fasen va dyrt de va...

• Tjej 83

ja de gick på våran men vi hade inte samma som de hade så det avr dyrt vi hade 55öre/samtal. så ja räkna ju med att de va samma då hon sa gick på vår räkning *trög kanske haha* men nee då kosta de per minut.
    men vi kom tillbaka sen för lillan fick infektion så då ringde folk upp oss istället de va billigt haha

miniGrynet skrev 2007-11-15 21:42:31 följande:
    Men det kostar som vanliga samtal, brukar gå på ens egna telefonräkning som man får hem sen. Det gjorde det för min bror i alla fall. Själva hade vi bara mobilerna, och ifrån Neo ringde man gratis korta samtal för att be någon ringa till den telefonen istället. Väldigt smart faktiskt!
  • Tjej 83

blev itne förvånad för BM hade berätta allt om förlossningen o sa då priset o vad som hände o vad avdelningarna heter man stannar på osv.
    varför ska de va gratis?
    inget är la gratis?

• Tjej 83

lägger mig i lite men varför ska vi tänka på usa? vi bor inte där. o gillar de inte hur det är där får de la flytta då.
    eller betala vad de kostar inget vi kan göra ju.

pluttmaja skrev 2007-11-15 22:01:50 följande:
    minigrynet: tänk dig bara vad din dotter kostade per dygn... o tänk o det hade varit i usa...
  • Tjej 83

ne 80 kr är la ingenting. o min sambo skulle få betalat 100 kr så de va ju inget helle ro får kvällsmat o frukost. men han sov aldrig där men ändå.
    men ja mena bara att varför jämnföra med andra länder då man inte är där liksom.
    att jämnföra i sverige är en sak för man får ju föda i vilken stad man än vill o då kan de vara bra att veta priser kanske.

pluttmaja skrev 2007-11-15 22:11:12 följande:
    en normal intensivvårdsplats kostar 15-20000kr/dygn medans en vanlig sängplats kostar ca 2500-3000krtjej93; jag bara jämför, om jag nu får göra det. JAG tycker inte att 80kr e mkt pengar. o jag tycker det är rätt att maken får betala.
Svar på tråden Vad kostar det att föda på olika BB?