• Chania

Varför fäster inte ägget?

Fick min mens igår och den här gången var jag säker på att jag var gravid. Jag hade mycket annat att tänka på och tyckte inte att jag hakade upp mig på att fundera om det lyckats eller inte. Ändå började jag känna ilningar och dragningar (molvärk) i tjejmagen 4 - 5 dagar efter ÄL. (Första gången jag hade dessasymtom så tidigt) Dessa höll på varje dag elva dagar i streck. Dag tolv slutade de och jag fick mensvärk istället. Molvärken kändes mer som ilningar eller stickningar. Ca 5 dagar före BIM började jag också må illa, särskilt om mornarna och innan lunch när jag var hungrig. Ja,jag kände mig rätt säker på att jag var gravid!!

Kan det vara så att jag ändå var gravid men att ägget inte vill fästa? Vi har försökt i över tt år nu. Kan man kolla upp om man varit gravid,dvs att ägget blivit befruktat? Vad annat kunde dessa ilningar/molvärk vara? Varför fäster inte ägget isåfall?

Svara snälla nån som vet. Jag känner att jag vill veta vad som är fel. Ska söka hjälp men det tar ju sånt tid att bara få en första tid. I bästa fall får jag en tid i maj. Skulle gärna höra om nån annan har nån erfarenhet eller råd att ge?

• Svar på tråden Varför fäster inte ägget?
  • Chania

Jag testade negativt en dag före BIM. Så nej gravid i den bemärkelsen var jag inte men för mig är ett beruktat ägg en graviditet, eller nåt som kunde bli det. Eftersomjag fick sådana tydliga och verkliga gravsymtom har jag funderat på om jag ändå varit gravid men att ägget inte fäster.

Har sökt läkartid sedan fem veckor tillbaka men ännu inte fått nån. Man får bara ringa en viss dag i veckan och får man ingen tid då får man ringa nästa vecka igen. Och fastän jag ringt, ringt och ringt så har jag ännu inte fått nån tid.Nu på fredag har vår privata gynekolog den dag per månad man får beställa tid så då ska jag göra ytterligare ett försök! Hoppas! Vi har försökt ett år nu drygt.

Äter man hormoner för att göra det lättare att fästa i slemhinnan eller göra den tjockare? Eller vad gör man då?

• Chania

Men tänk så många som blir gravida ändå! Såna som äter p-piller och de många, känns det som, som blir gravida på de första försökena. Vi har försökt i drygt ett år nu....nångång borde man ju få allt att stämma tycker man.

Nåja, snart får vi förhoppningsvis hjälp att reda ut varför vi inte lyckats ännu.

• Chania

Halloj

Men jag äter inte Pergo eller nåt annat, eller förstod jag dig fel? Eller får man dessa symtom bara för att man haft ÄL?

Grattis till graviditeten förresten!

• Chania

Tack Halloj för upplysningen! Det förklarar kanske varför jag har alla dessa gravsymtom mellan ÄL och BIM. Och man kan väl inte heller känna skillnaden på dessa och verkliga gravsymtom? Bara vänta och se om mensen kommer eller inte.

Betyder detta då att jag verkligen har ordentlig ÄL?

Svar på tråden Varför fäster inte ägget?