• Anonym (?)

Depression=lathet??

Men en depression innebär ju just att man inte har någon livsglädje.
    Att ha en depression är verkligen att vara maktlös, att se vad som behöver göras att önska orka ta tag i det men man orkar verkligen inte, sen att någon annan ser det som ren lathet kan faktiskt göra att man bara blir ännu mer deprimerad och orkar ännu mindre.
    Det är inte så "bara" att vara deprimerad det är ett rent helvete då man både får slåss mot sig själv och mot andra som inte kan förstå hur det är att vara deprimerad.

• Anonym (?)

Men om det är så att man känner att man inte klarar av att leva med någon som är deprimerad tills denne är frisk, och det kan ta flera år. då får man nog tänka om angående sin livssituation, antingen gå isär, eller bli särbos och se hur det utvecklar sig.

För som tidigare skrivet så funkar det inte som att säga till någon att ryca upp sig, det är som att be nån med brutet ben att springa maraton. Det går bara inte.

• Anonym (?)

Men var människa har först och främst hand om sig själv, om du känner att du inte orkar med detta just nu så måste du sätta det och ditt barn först.
    Deprimerade människor har oxå en förmåga att plantera dåligt samvete hos andra, detta vet jag då jag själv varit i en djup deprission under flera år, är dock frisk nu och kan se klart på saker och ting som jag verkligen inte kunde då.
    Din kille kanske oxå även om han inte tror det nu må bättre av en paus, en tid som han får bara för sig själv för att jobba med sig själv. Då slipper han kraven från dig och det kan lätta upp situationen samtidigt som du slipper alla krav i hemmet.
    Det är inte lätt att vara ihop med någon som är deprimerad då man oftast är ensam fast i ett förhållande, oftast då är det lättast att bara vara ensam.

Svar på tråden Depression=lathet??