Inlägg från: ochez |Visa alla inlägg
  • ochez

Vilka vinterhandskar är BÄST?

Köpte ett par rosa Hestra till min dotter är som dom flesta i den prisklassen, sitter bra, duger vid snölek och är inte heltvattentäta.. Pojken har fått syrrans gamla polarn vantar, som får duga en sesong till, dom är nog som hestra. Det viktigaste jag lärt mig efter några vintrar är att Det inte finns några helt vattentäta vintervanatar, det skulle vara Reima tec som jag tycker är tunnare och då kallare, men risk för att om ungarna tar av sig dom blöter händerna och sedan sätter på sig dom igen så stannar funkten i dom! (tål ej torkskåp!! Stort -) Det bästa är att köpa polarn eller likanande och ha ett extra par!! så man kan byta när dom blivigt blöta!

• ochez

Ett till tips, ta med barnet till affären så du kan pröva dom ordenkligt, ta gärna med karborreband runt handleden, dom ska ej sitta för tajta, hällre lite lösa. Skaffa vanthållare om du inte vill tappa bort en av vantarna och räkna med att dagis personalen slänger in alla blöta plagg i torkskåp oavsätt märkning eller ej (reima), så köp kläder som tål det mesta...

Svar på tråden Vilka vinterhandskar är BÄST?