Inlägg från: No Saint |Visa alla inlägg
  • No Saint

Cane corso

Någon som har en CC?
    Hur är dom mentalt?
    Har dom mycket ärftliga fel?

• Svar på tråden Cane corso
  • No Saint

Det står om dom att dom är bra med barn. På vilket sätt är dom bättre än andra hundar?

• No Saint
    Snufserufs skrev 2007-11-18 09:58:26 följande:
    Dom är inte bättre än andra hundar.Det kan man aldrig säga om någon ras.
    Okej. Funderade över det eftersom det står specifikt om den att den är tålig med barn. Så står det ju inte om tex Berner sennen som jag hört också är en bra familjehund.

Hur är dom med andra hundar? Hanarna har jag hört kan vara lite griniga mot andra hanar i samma ålder, hur är det med tikarna?

Hur mycket måste dom aktiveras? Nöjer dom sig med promenader eller måste man träna lydnad och bruks med dom?

Massa frågor! *s*
  • No Saint

Läste också att den känner av situationer, t.ex. att den känner när någon är välkommen eller inte. Är det så?

Vi har nämligen en hund som stämplar "farlig terrorist" i pannan på alla den möter, oavsett hur vi uppträder. En aning jobbigt! Vi vill ha en hund man kan lita på, men som ändå inte mobbar eventuella gäster.

• No Saint

Jag läser för fullt. Men jag ville höra hur andra upplever dom, ifall det jag läser stämmer.

• No Saint
    SoulChild skrev 2007-11-19 00:06:04 följande:
    TS - Tycker att du borde höra med en uppfödare.Men varför ska dom va dumma mot barn, finns väl ingen hund som ÄR det från början.Tror det skulle bli en bra familjemedlem.Sen till aktiveringen och så.Tror det räcker med promenader och vardagslydnad, dom e ju inte som schäfer hundar direkt hehe =)..Funderar själv på en American staffordshire (amstaff) eller en Bullmastiff =).Lycka till Mvh
    Har inte sagt att dom skulle vara dumma. Men alla hundar är ju olika tåliga när det gäller stoj och stök. Hunden vi har funkar inte så bra med barn. Hon är inte elak men blir stressad av deras stojande och försöker valla dom och kan nafsa lite.

När jag säger bra med barn så menar jag inte att dom ska tåla att ungar hänger på dom och drar dom i öronen jämt, utan mer att dom inte blir stressade av att barnen springer runt och leker. Och att dom tål att en lite skulle råka snubbla över dom någon gång.
Svar på tråden Cane corso