• Anonym

Falskt anklagad för sexuella trakasserier...

Igår fick jag veta att två tjejer (under 15år) som går på min sambos skola hotar att anmäla honom för sexuella trakasserier. De kräver honom på en större summa pengar som han ska betala senast imorgon, annars "går de till polisen"!!

Det som är så himla hemskt är att ingenting är sant! Den dagen det skulle ha hänt så var vi tillsammans hela dagen...Det enda "fel" min sambo gjort är att han ville visa att han var/är en lärare som de kunde prata med..Han lär ALDRIG lita på människor igen! Vi mår jättedåligt båda två och vet inte vad vi ska göra...

• Svar på tråden Falskt anklagad för sexuella trakasserier...
  • Anonym

Då borde det ju vara lugnt? Om de anmäler honom så kan du ju intyga att du varit med honom hela dagen?

• Bebis

NI borde gå till polisen först med tanke på att de kräver er på pengar.
    Det ser bra mycket bättre ut än att ni bara sitter o väntar på att de ska göra det... Kramar o hoppas allt löser sig för er!

• Bebis

NI borde gå till polisen först med tanke på att de kräver er på pengar.
    Det ser bra mycket bättre ut än att ni bara sitter o väntar på att de ska göra det... Kramar o hoppas allt löser sig för er!

• Kajsan

Dessutom måste han genast berätta för rektor på skolan där han arbetar.
    Såna här rykten sprids snabbt, och det gäller att vara "före" utpressar-ungarna.
    Dessutom är det skolans skyldighet att ta tag i problemet!

• Kelite

Jag förstår att din sambo mår dåligt. Eftersom dessa anklagelser är falska så kommer ju flickorna ingen vart med sina hot och jag tycker också ni borde gå till polisen. Det de gör kallas för utpressning.

• Anonym

trådstartaren här...

Till saken hör att de har skämtat om saker som har sexuell karaktär (himla dumt av sambon, men han gjorde det för att få deras tillit) och de påstår att de har detta på band. Sen är han livrädd att alla ska ta deras parti (två små tjejer som snyftar) framför honom, trots att dessa tjejer är notoriska lögnare.
    Angående att gå till polisen, de kan väl inget göra då de inte är staffmyndiga??

• Kelite

Straffmyndigaa eller ej, om jag inte minns fel så är de för unga tt hamna i fängelse. Polisamnälan kan man göra oavsett ålder och det ALLTID olagligt med utpressning.

• Meli

Håller med, gå till polisen!! Anmäl, de utövar utpressning ju! Dessutom har han alibi.
    Hoppas ni redan varit där.
    De är inte straffmyndiga, men någon ansvarar för deras handlingar.
    Skickar kramar!!

Svar på tråden Falskt anklagad för sexuella trakasserier...