• Anonym

Falskt anklagad för sexuella trakasserier...

Igår fick jag veta att två tjejer (under 15år) som går på min sambos skola hotar att anmäla honom för sexuella trakasserier. De kräver honom på en större summa pengar som han ska betala senast imorgon, annars "går de till polisen"!!

Det som är så himla hemskt är att ingenting är sant! Den dagen det skulle ha hänt så var vi tillsammans hela dagen...Det enda "fel" min sambo gjort är att han ville visa att han var/är en lärare som de kunde prata med..Han lär ALDRIG lita på människor igen! Vi mår jättedåligt båda två och vet inte vad vi ska göra...

• Svar på tråden Falskt anklagad för sexuella trakasserier...
  • Kajsan

Det värsta är väl att det kan vara tal om sexuella trakasserier.
    Men det är bättre att han tar upp det med polis och skolledning ändå.

• jeeri

Är man inte straffmyndig vid 15? Eller är det 16?
    Men det innebär väl bara att de inte kan gå i rättegång utan sociala tar över, inte får straff som fängelse odyl eller liknande. Polisanmäla kan man, det finns ju polisanmälningar mot många som är yngre.

• Bebis

Tala i alla fall om för polisen att de hotat er!!!
    Det är nog viktigt att ni går ut med det annars ser det konstigt ut o ingen kommer o tro er om ni tar upp det sen....

• Toffsan

Det är klart ni måste gå till polisen samt berätta vad som har hänt för skolledningen, det blir ju i bättre av att man väntar ut dem. Som bebis sade så ser det mycket bättre ut om ni går vidare med det först. Tyvärr är sådant här superhemskt. Många är ju av den åsikten att ingen rök utan eld du vet. Hmm blev ju inge vidare uppmuntrande det här juh. I vilket fall som helst gå till polisen och visa för alla att de ljuger. Det är det bästa.

• JosefinU

Ja skynda skynda. Det är mycket bättre att de får er story först!! Berätta ALLT, och hur han har resonerat och så vidare. Ju mer, och ju utförligare - ju bättre. Då är det lättare för polisen att se att flickornas story inte är trovärdig dvs när de börjar ljuga.

• Signatur

Håller med. Anmäl dem!!

• Kajsan

Detta är ju en tolkningsfråga,flickorna ljuger kanske inte då de säger att de blivit utsatta för sexuella trakasserier.
    De kanske ska säga till polisen att deras lärare skämtat om sex på ett sätt som de tyckte var obehagligt.
    Det ÄR sexuella trakasserier, det är ju hur det upplevs som avgör.
    Då spelar det ju ingen roll hur din sambo tänkte eller vilket syfte han hade då han pratade med dem.

• Kelite

Även om så är fallet, har de rätt att hota honom och säga att de tänker gå till polisenom han inte betalar ut pengar till dem?
    Förstår inte ditt resonemang.

• Kajsan

Nej Keltie!

Absolut inte!
    Jag menar bara att de ska vara medvetna om att det kanske inte blir så enkelt.
    Och att alla här i tråden pratar om att tjejerna ljuger.
    Trådstartaren har ju själv sagt att hennes sambo pratat om sex med två barn.
    Jag tror inte många föräldrar skulle gilla att höra att deras barns lärare skämtat med sexuella anspelningar i skolan till deras barn.

Tjejerna gör HELT FEL de med, säger absolut inget annat.
    Men det kan sluta med att de anmäler varandra, och sånt här ses inte positivt i skolvärlden.

• Kelite

Oki, då är jag med på vad du menar.
    Och nej, visst ser det inte bra ut skolvärlden eller ej.
    Jag tycker bara om man blir utpressad ska man gå till polisen. Lika självklart ska flickorna anmäla sextrakasserier om det nu är så att de upplever att de blivit utsatta för det.
    Jag kan dock tycka att det idag är lite för lätt att ta till såna metoder när man är arg på någon vuxen och vill ge igen. Tyvärr har de ingen aning om hur allvarliga koncekvenserna blir.

• Tin o Trolls mamma

Håller med föregående talare. Anmäl tjejerna till polisen! Oavsett om de upplevt sig trakasserade eller ej så har det begått en kriminell handling. Istället för att anmäla din sambo direkt har de försökt utöva utpressning och det gör dem mindre trovärdiga! För att din sambo ska behålla sin trovärdighet bör han tala med skolledning och polis för att visa att HAN inte döljer något! INNAN flickorna hinner polisanmäla och INNAN snuskiga rykten börjar gå om din sambo.

Styrkekramar, Ekorren.

Svar på tråden Falskt anklagad för sexuella trakasserier...