Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

var 8:e vecka? pft!! nåt frisörerna hittat på för att tjäna pengar!

jag klipper mig ca en gång om året och mitt hår är fantastiskt. friskt och starkt. t.o.m min frisör säger att det ser fantastiskt ut.

håret går inte av för att det inte klipps, det går av för att det är uttorkat och misshandlat. skippa shampoot, hårfönen, silikonet i balsamet, hårsprayen och den hårborste du har nu så ska du se att det blir STOR förändring.

tricket är att sköta om håret väl.

läs länkarna jag postade. poppa in i no'poo gänget och lär dig hur man vårdar håret på bästa sätt!

• Lady Dahmer

sebastians produkter är fulla av silikoner som torkar ut håret i längden ---- vilket i sin tur får dig att tro att du behöver mer och så konsumerar du mer ...... så nej, INTE bra alls. gör mer skada än nytta.

jag kan inte säga det ofta nog -- UNDVIK SILIKON!

• Lady Dahmer
    Minna07 skrev 2007-11-19 09:43:01 följande:
    ladydahmer skrev 2007-11-18 21:43:55 följande:
    Hur ofta man behöver klippa sig beror helt på vilken hårkvalité man har. Du har natruligt väldigt bra kvalité på ditt hår som håller sig så fint i ett helt år. Men de flesta behöver gå och klippa håret minst 3 ggr om året, pga att håret blir slitet och tunt i topparna. Det typiska svenska tjejen har nämligen ett hår som blir tunnare ju längre det blir. Vill man hålla håret snyggt så krävs det för de flesta mer än bara god hårvård.Jag har väldigt bra hårkvalité och de flesta av mina kompisar är avundjsuka på hur fint hår jag har. Det ser friskt och välvårdad ut och känns väldigt levande (har bra produkter), men samtidigt måste jag kippa mig 4 ggr om året för att hålla topparna snygga. Dock växer mitt hår ganska fort så trots att jag förlorar ca 15 cm på klippning varje år så blir det på ett 1 20 cm längre. Men som sagt, mina toppar är typsikt sevenska och håller sig inte fina ett helt år.
    hårkvaliteen har mycket att göra med hur man sköter håret -- visst till en viss del är det genetiskt, men till största del handlar det om att ta hand om det. vilket måga tyvärr idag inte vet hur man gör. dessutom så har vi frisörer och kosmetikföretag som vill tjäna pengar på vår dumhet och som lurar oss att vi behöver alla möjliga sorters produkter och klippningar och behandlingar.

jag kan garantera dig att om du bytte ut dina "bra produkter" (som förmodligen är fulla av silikoner och mineraloljor som bara förstör håret) så skulle du inte behöva klippa dig hälften så ofta som du gör nu.
  • Lady Dahmer

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-19 12:31:45 följande:

Tack alla som svarat, jag kör Loreal elvital's nutri gloss den rosa inpackningen just nu, med clearasil shampo då min hårbotten vart väldit torr det har blivit otroligt mkt bättre med hårbotten nu. Så det problemet är löst. Redan efter första tvätten kändes det mkt bättre. Precis som i reklamen . Sen ska jag nog återgå till Sunsilk det röda/rosa shampot, det trasslar inte mitt hår som många andra shampon gör. Hört många gånger att man ska använda samma shampo serie d.v.s samma balsam o inpackning som shampo. Stämmer det eller är det åxå bara ett försäljnings knep? Man blir så snurrig i denna ljungel av produkter som finns.
    clerasil schampoo? *ryser*
    och elvital? full av silikoner. inte bra alls. silikon funkar så att det lägger sig som ett skikt över hårstrået som får håret att SE blankt ut (obs -- det är en synvilla) men i själva verket så torkas hårstrået ut från insidan.

ta en titt på mitt hår i mitt galleri --- sen ska du också få ett tips av mig som du kommer få nytta av:

SKIPPA schampoot helt. sluta använd schampoo.

och om du absolut måste -- gå till en hälsokost och fråga efter ett sulfatfritt schampoo. du förstör nämligen ditt hår annars.
  • Lady Dahmer
    Indianica skrev 2007-11-19 12:46:02 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-19 12:31:45 följande:
    Skulle ju rekommendera dig att slänga Clearasilet iallafall, faktiskt även om hårbotten känns bra just nu. Egentligen också Elvital och strunta i Sunsilk. Vad du använder för serie tycker jag spelar mindre roll, jag blandar olika märken, det viktiga är att det är bra märken man använder. Jag tycker inte någonting ifrån Ica och Konsum kvalificerar in sig på litsan över bra märken. Egentligen behöver man inget balsam öht om man använder ett bra schampoo.
    inte sant -- grejen är att man INTE behöver schampoo.

och om man använder schampoo -- oavsett hur bra det än är så MÅSTE man ha balsam. inte för att reda ut håret eller att göra det mjukt, utan för att schampoo öppnar upp ytskicktet på hårstrået när man tvättar. balsam behövs (och uppfanns) för att stänga igen fjällen på hårstrået så att det inte slits och tar skada.
  • Lady Dahmer

absolut inte! mitt hår är fantastiskt. glansigt, friskt och tjockt. och rent. bara man vet hur man ska göra så! titta in i vår no'poo tråd så får du veta mer! (jag postade länkar tidigare i denna tråd)

Svar på tråden Vad göra åt kluvna hårtoppar