DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-19 12:31:45 följande:
Tack alla som svarat, jag kör Loreal elvital's nutri gloss den rosa inpackningen just nu, med clearasil shampo då min hårbotten vart väldit torr det har blivit otroligt mkt bättre med hårbotten nu. Så det problemet är löst. Redan efter första tvätten kändes det mkt bättre. Precis som i reklamen . Sen ska jag nog återgå till Sunsilk det röda/rosa shampot, det trasslar inte mitt hår som många andra shampon gör. Hört många gånger att man ska använda samma shampo serie d.v.s samma balsam o inpackning som shampo. Stämmer det eller är det åxå bara ett försäljnings knep? Man blir så snurrig i denna ljungel av produkter som finns.
clerasil schampoo? *ryser*
och elvital? full av silikoner. inte bra alls. silikon funkar så att det lägger sig som ett skikt över hårstrået som får håret att SE blankt ut (obs -- det är en synvilla) men i själva verket så torkas hårstrået ut från insidan.
ta en titt på mitt hår i mitt galleri --- sen ska du också få ett tips av mig som du kommer få nytta av:
SKIPPA schampoot helt. sluta använd schampoo.
och om du absolut måste -- gå till en hälsokost och fråga efter ett sulfatfritt schampoo. du förstör nämligen ditt hår annars.