Inlägg från: Pethrelita |Visa alla inlägg
  • Pethrelita

Måste bara lugna er!!!

Härligt att du fick en så positiv upplevelse under din förlossning men tyvärr så finns det vi som upplevt en förlossning som många andra aldrig kommer att förstå och blir man då gravid igen så förstår jag att oron och rädslan finns där. Det är ju ingen som frivilligt vill gå runt och känna oro och rädsla.
    Jag akutsnittades och alla som jag känner (har fött normalt) sa att man glömmer smärtan och upplevelsen men den som inte har genomgått en lite svårare förlossning vet nog inte vad dom pratar om. Min smärta och allt som snittet medförde den första tiden är lika färsk i minnet idag som den var för 4 månader sedan. Jag är så rädd att jag kommer aldrig skaffa fler barn, inget som kan ändra på det. Det är bra att peppa men det är inte alltid så enkelt tyvärr.

• Pethrelita

Lukas syskon:

Ett stort grattis, hoppas det går bättre den här gången!

Och självklart är det många som får en riktigt positiv förlossningsupplevelser och jag är glad för deras skull

• Pethrelita
    Lukas syskon skrev 2007-11-18 22:22:41 följande:
    Pethrelita; Tittade in hos dig. Vilken docka!!! Vill ha en sådan pyamas! Lindex tror jag va? Perfekt pga könsneutrala färgen!
    Tack :o)
    Jo den är från Lindex, supermysig både i design och tyg.
  • Pethrelita

Jäkla vad less man kan bli på en del människor.
    Jag gick verkligen inte in för att skriva om hur hemskt det är och hur hemskt det var för mig, jag menade bara på att det är inte alltid så lätt att inte oroa sig och vara rädd om man upplevt en jobbig förlossning tidigare. Det var det jag ville ha sagt och inget annat men ursäkta mig!

Svar på tråden Måste bara lugna er!!!