• kobebis

    när kan man bli gravid efter ett missfall?

    Har precis haft ett MF...
    Det jag undrar nu är: när kan jag bli gravid igen? När har jag nu ÄL? Ska man invänta en ny mens? Kan man bli gravid med en gång utan att mensen dyker upp?

    Många frågor..Någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden när kan man bli gravid efter ett missfall?
  • camizz

    du kan bli gravid direkt! kompis till mig fick missfall å sedan ägglossning å så gravid igen men tyvärr missfall igen då! lycka till!


    Elvis Född 070227 Bebis i magen, BF 4 maj
  • Lisette84

    en kompis blev gravid 2 månader efter sitt mf.

    lycka till!

  • MysM

    Jag fick missfall i maj 06 fick mens sen i juni o direkt efter den vart jag gravid, o har nu en son på 7 månader, lycka till.


    Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Michella

    Jag fick ett mf i v.6 mars -06 blev gravid igen april -06 utan nån mens emellan ..o har nu en son på 11 månader

  • kobebis

    Tack för alla svaren!

    Det verkar ju som att man inte behöver vänta in ngn mens untan det är bara att köra på Det känns ju lugnande.

  • skrutthumlan2

    läkarna brukar väll säga att man ska vänta en mens emellan så att man ska hinna återhämta sig lite psykiskt också. Men som en annan läkaren sa:- har du hört om ngn som måste göra abort pga de ej fått mens emellan. så gör som du själv tycker känns bäst!

  • MaNiMi

    Beklagar ditt missfall!
    om du mår ok så är det inget som säger att man måste vänta,(är ju inte säkert det blir något precis direkt heller)
    däremot fick jag rådet att vänta lite, men då var jag
    i rätt dåligt skick fysiskt efter rejäla blödningar i samband med missfallet.
    Så vi väntade en ÄL+mens och sen blev jag gravid direkt
    i efterhand hade det kanske varit bättre väntat lite till för
    blev jobbigt med hormoner, illamående och järnbrist direkt i nya graviditeten..men gick ju över det med Å allt gick bra.

    Lycka till!!

  • Lial 78

    Beklagar!
    Jag blev gravid direkt efter mitt missfall,ingen mens emellan,men tyvärr slutade även det i missfall,nu har jag pausat mig.Det viktigaste är nog att man känner sig redo själv
    kram!

  • LindaLKPG

    min läkare rekomenderade mig att vänta tre normala menstruationer innan vi försökte igen. detta för att kroppen och man mentalt skulle hinna hämta sig. Men det var bara en rekomendation som hon sa!

  • TantaLoran

    Är i samma situation som dig och har hört att kroppen kompenserar för misfallet med ett hormonpåslag som gör det lätt att bli gravid direkt.jag fick misfall nyligt och har faktist helt tappat suget på ett försök till direkt.vill få tid att sörja. lycka till! kram

  • CarlHerman

    Jag fick missfall 1 oktober ungefär, blev gravid direkt igen utan att ha fått mens, men fick tyvärr missfall igen för några veckor sen. Jag tror inte det beror på att jag blev gravid så snabbt men jag ska nog vänta lite med att försöka igen...

  • Knubbe12

    När jag fick mitt missfall sa läkaren åt oss att vänta i minst 3 månader innan vi försökte igen så att kroppen skulle hinna återhämta sig ordentligt. Tydligen ska risken för att man får ett nytt missfall öka om man blir gravid innan dessa 3 månader. Jag vet inte om detta stämmer, det är "bara" läkarens ord...

  • Sessan78

    Vi blev gravida på andra försöket efter missfallet så för oss gick det fort. Jag gjorde inte ens efterkontrollen blev nämligen skrapad.


    Pyret i magen vecka 13
  • Embla82

    min läkare sa att man bör vänta till man får en mens innan man försöker igen. Och att man avstår från sex & bad i några veckor, för att minska infektionsrisken.

  • Toka2

    Fick missfall i juli 2006. 26 dagar senare gjorde jag ett gravtest - gravid. I april i år föddes Alvin


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • MammatillSimon

    min kompis fick mf i juni iår och 14 dagar senare var hon gravid på nytt, jag å andra sidan fick mf i september 06 och är fortfarande inte gravid

  • pson75

    Fick missfall i februari 06, vart sedan gravid i september 07, har nu en dotter på 7 mån..

  • Nakupenda mpenzi

    Hej!

    Jag fick sj ett missfall i slutet av augusti i början på september-03 och blev gravid igen med min son i oktober-03!
    Så det kan gå snabbt!

  • Susan85

    Hej!! Jag fick missfall i vecka 8 den 16 december 2010. Når jag var på kontroll veckan efter pratade jag med BM och hon sä att att om man blev gravid efter första mensen eller 100.e mensen efter MF så har det ingen betydelse utan det är mer vad man själv känner är rätt.

    Min sambo och jag har sagt det att blir vi gravida igen så händer det, blir vi inte är vi lika nöjda med livet bara han och jag, ett barn hade bara varit ett bonus. Så vi gör inget for att bli gravida igen men heller inget för att unvika det.

    Lyssna på er egna kroppar, ni vet bäst själva när ni känner er redo för att försöka igen

Svar på tråden när kan man bli gravid efter ett missfall?