Inlägg från: Taffer |Visa alla inlägg
  • Taffer

Jobba i Danmark..

Någon här inne som jobbar i Danmark?
    Hur funkar det, med skatt och allt sånt?
    Enligt min sambo måste man ha ett danskt bankkonto, eller arbetsgivarna tycker väl det är smidigare så, när man jobbar i Danmark, hur fixar man allt sånt?
    Vad är det man behöver fixa?

Någon som kan hjälpa mej lite? Anlednignen till att jag undrar är att jag antagligen (förhoppnignsvis) kommer börja jobba i Danmark ganska snart

• Svar på tråden Jobba i Danmark..
  • Taffer

ananda74: Ja just det, det nämnde nog min sambo oxå Det ska jag göra.

Charlie Bravo: Ok, bra att veta alla dom där ställena.
    Men om man komemr jobba i olika städer och då kanske olika komuner, hur gör man då med skatten och så vidare?

• Taffer

Charlie Bravo: Aha, men det är ju bra det i alal fall, slippa hålal på och ändra fram och tillbaka bara för jag jobbar i olika städer.
    Ja,d et med om inkomsten ändras vet jag redan, just nu jobbar jag lite och betalar ltie i skatt så har haft dom funderignarna själv innan, men även om jag komemr börja jobba nu så får jag int elönen för'n nästa år, och då borde det väl itne påverka detta årets inkomst och skatt?
    Jag kommer i alal fall kontakta någon på skattekontoret och höra mej för, så blir det rätt från början

• Taffer

Någon som vet hur mycket man betalar i skatt om man jobbar i Danmark? På ett ungefär?

• Taffer

ÄlskarJohan: tack för all infon! Ska kolla igenom den fler gågner så jag verkligen förstår men jag ska gå till någon som jobbar med det och fixa det. Men nu har man ett litet hum om det i alla fall

• Taffer

Idag fixade jag med personnummer, skattkort och bankkonto Så nu är det bara att jobba på
    Kan det stämma att jag ska ha ett avdrag på över 7000kr i månaden? Jag är itne gift och får inte hans avdrag och det ända dom frågade mig var hur långt jag ahde att pendla och hur mycket jag skulle jobba. Tycker det verkar så mycket...

• Taffer

ÄlskarJohan: Mej frågade dom bara hur mycket jag skulel jobba. Det står 30timamr i veckan på kontraktet och han frågade om det var 30timamr i månaden (men läs då ) och då sa jag attd et var mellan 30-37 timamr i veckan, för så ser mitt schema ut nu.
    Nu har jag varit sjuk några dagar och då itne jobbat så många timamr och dagar som jag skulel, påverkar det?

Svar på tråden Jobba i Danmark..