Inlägg från: Vildblomman |Visa alla inlägg
  • Vildblomman

Röda prickar..

Min son har fått röda prickar under dagen.

Fröken ringde och sa att han troligen fått vattkoppor. kom dit och han hade ett par platta röda prickar, men nu har han massor och det ser inte ur som vattkoppor. Kan nån ta sig en titt i mitt galleri och säga om ni tycker det ser ut som vatkoppor eller utslag eller nåt annat?

De verkar inte klia, de känns nu, lite utstående är de,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 11:58:29:
    om det är utslag.. kan utslag smitt på nåt sätt? nån som förstår vad jag funderar på?

• Svar på tråden Röda prickar..
  • Vildblomman

tack för ditt svar... revorm? okej, borde man ringa vårdcentralen eller försvinner det av sig själv?

• Vildblomman

ja jag vet precis hur det är! Tänkte ringa husläkaren imorgon tänkte de kanske vet mera än en sjuksköterka? trodde först det var vattkoppor men det kliar inte vad vi ser och de ser verkligen ut som eksem på ryggen. men de på sidan ser inte ut som eksem direkt

• Vildblomman

gussguss: han har enstacka prickar i knävecket men allt är smalat på ryggen och magen, sidan een under ögat och ett par framför örat.

dagis visst inte vad det var.. ingen annan verkade ha prickar.

• Vildblomman

ingen febr, lite flammig i ansiktet i morse sa hans pappa men han tog inte temp.... han är hänigare än vanligt, vill inte äta, men äter välling, han är gosigare och lugnare

• Vildblomman

min son har inte haft feber men nu är de på ryggen borta i stortsett, finna forfarande många på magen och sidan men de som verkligen såg eksemiga ut är nästan borta.

• Vildblomman

Har ringt husläkaren men de ska ringa upp....

Min son har nästan varit konstant förskyld sedan augusti. då började han på dagis.

Nu vid en ordentlig genomgång av hans kropp så är de på ryggen nästan borta men nu har han på båda sidorna och framtill.. hoppas husläkaren har tid att titta på honom idag..

• Vildblomman

om det är utslag.. kan utslag smitt på nåt sätt? nån som förstår vad jag funderar på?

Svar på tråden Röda prickar..