• Bempa

Aurora

Jag har gått hos aurora inför båda mina förlossningar. Första gången var jag livrädd, o andra gången var jag ännu räddare för att första förlossningen gick åt helvete...
    Jag träffade alltid samma person, älskade henne. Vi satt o pratade om allt jag var rädd för, vi var oftast i ett rum, men sen gick vi runt i salarna där allt skulle ske mm. Hon var väldigt bra, o hjälpte mig på alla sätt hon kunde. Hon såg till att alla hade läst mina journaler o brev innan jag kom in.
    Om du inte tycker att det funkar kanske du kan be om en ny, o säga att du givetvis vill ha samma hela vägen igenom
    Aurora finns ju just för dom räddas skull!

• Bempa

Aurora hjälpte mig andra gången för att jag skulle våga föda vaginalt Jag blev erbjuden snitt, men valde efter mycket tänkande vaginalt. Var livrädd för en operation också... Se till att få bara en, så du inte behöver dra historien flera gånger, utan man får mer gjort om man har samma också.
    Inför första så gick jag var 3:dje vecka till en början o lite oftare på slutet. För mig var det verkligen värt det!

• Bempa

Jag gick första gången i vecka 30, sen fick jag gå oftare mot slutet. Jag tror att jag tom var varje vecka, dom 3 sista veckorna.

Du får försöka att skynda på det hela. Ring din bm redan nu, o säg att du behöver komma dit så fort som möjligt. Så du iaf kan komma igång

• Bempa

Jag tror faktiskt att du kan det. Det är ju ändå, dom som jobbar som aurora. Alltid värt ett försök iaf.
    Hoppas du känner att du har nytta av det denna gången.

Svar på tråden Aurora