• LabLover

Aurora

Aurora är ju inte bara till för att snacka snitt.

Jag ska på mitt första samtal nästa vecka och jag är rädd för personalen! Det gick så snabbt första gången att vi var ensamma på rummet när dottern föddes och föll i golvet. Den här gången vill vi INTE bli lämnade och jag vill bli LYSSNAD PÅ!

Detaljerna finns i bloggen.

♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover
    ilenna skrev 2007-11-21 09:16:02 följande:
    LabLoverDet är samma för mig, jag är också rädd för personalen och för att de inte ska bry sig om mig. Tycker att det har kännts så ensamt när jag fött mina äldre barn, ingen som har funnits där för mig utom när de måste. Ingen som har pratat eller lugnat mig och det hade jag ändå skrivit särskilt och bett om innan sista förlossningen. Ändå var det ingen som ens hade tid att se att jag var livrädd eller lyssna på mig.
    Usch, jag hoppas verkligen det blir bättre den här gången då.

Här fungerar det så att det är BM:or på förlossningen som är utbildade i Aurorasamtal så jag har ringt till förlossningen för att boka tid. Min BM på MVC tyckte att jag skulle börja med samtalen redan nu så att jag kunde njuta av min graviditet och vara "klar" inför kommande förlossning och inte oroa mig över den på slutet. Klokt tycker jag.

Önskar att min man ville följa med bara...
  • LabLover
    ilenna skrev 2007-11-21 09:27:10 följande:
    När började ni gå hos aurora?Jag har 10 v kvar till BF. Nästa BM-tid är om 2 veckor, och då skulle hon ev skicka remiss till aurora. Sedan tar det väl en evighet innan man får komma dit... det är ju jul och alla helger. Och efter det är det ju bara en månad kvar till BF.
    Kommer att ha gått 23 fulla veckor när jag börjar.

Man vet ju inte hur många samtal det blir heller. Jag jobbar själv som kurator inom samma landsting så jag tycker det känns lite obehagligt att prata med någon som sedan ska föra journal om mina innersta tankar så där.
  • LabLover

Tänk att vi ändå är så många vars rädsla rör peronalen Min BM på MVC har lovat att vi inte kommer att bli lämnade den här gången men hur vet jag att det verkligen blir så?

Som tur är har vi flyttat så jag kommer inte att föda på samma sjukhus! Tror jag hade åkt hem igen om jag fått samma BM...

Svar på tråden Aurora