3-årskalas
Jag var på ett treårskalas där mamman hade förberett en massa lekar och seriöst, så tyckte barnen bara det var jobbigt. De ville leka själva på hennes rum, inte sitta i köket och tvingas att leka "Vem har benet?". Ha en lek i bakfickan fallifall, men jag tvivlar på att du kommer att behöva använda den. Mamman på detta kalaset hade ansträngt sig så mycket att det kände krystat, som förälder var det det tråkigaste kalas jag varit på. Min dotter håller nog med (för hon frågade bara varför de inte fick leka vad de ville och varför de var tvugna att äta bullar innan tårtan. Samt varför de fick en annan tårta än de vuxna).
Vi gjorde såhär(inte sagt att det är bättre
:
När barnen kom lämnade de paketet till dottern som fick lov att öppna det med en gång. Hon sa tack och barnen sprang in på hennes rum och lekte. Sen dukade jag fram tårta och saft och barnen kom och fikade i köket. Sen sprang de tillbaka till hennes rum där de lekte tills strax innan de skulle gå hem och det var dags att dela ut godispåsarna. Försökte att ha det lättsamt som kalas ska vara.
Lycka till!