Tack för alla tips. Mycket av det du skriver stämmer in på vår vovve oxå, dock inte allt. Jag har som jag skrev tidigare tagit bort hennes "valp" och hon är ine alls intresserad av de andra leksakerna. Hon letade igår en stund efter den men sen har hon lugnat sej. Åt oxå lite av sin mat så det bådar väl gott då hon inte ätit på 3dagar. Mjölk har hon inte fått än så hoppas att detta försvinner innan hon ev. får mjölk. Hon har inte gnällt heller sen igår eftermiddag, är bara lite allmänt hängig, var inte alls så pigg på o gå ut som hon brukar vara. Men hon verkar iaf vara på bättringsväg.
Om en tik blir skendräktig en gång har man då detta att se fram emot efter varje löp?
ixxia skrev 2007-11-21 22:20:45 följande:
(kanske någon skrivit detta redan, har inte läst allt)jag har en tik som blir fruktansvärt skendräktig, om det är det din tik är, och det inte ngt annat fel så är mina råd:pyssla inte om henne xtramycket som ngn sa! dra ner på fodret, xrta mycket motion, ta allt som hon kan tänkas ta som sin "valp" be att få galastop utskrivet av vetr om hon börjar få mycket mjölk.En del hundar blir lite skendräktiga och far inte illa av det alls, många lixom min tik har väldiga problem av sin skendräktighet.Min tik börjar nästan direkt efter avslutat löp att stjäla allt som kan tänkas gå att äta, hon förbereder för mjölkproduktion, hon börjar bädda, vill inte lämna hemmet, tappar sin päls, blir aggressiv mot andra hundar, sen så småning om "valpar" hon osynliga valpar, det hjälper inte att ta bort allt som hon kan tänkas "adoptera" för då har hon ändå osynliga valpar i sin korg, sen får hon så mycket mjölk så hon får juverinflamation, detta även fast vi ger galastop, så här håller hon på ca 4mån efter avslutat löp och då är det snart dax att börja fördereda sej för nästa löp, vilket märks på henne ca 3veckor innan... då beteer hon sej som en ligist och kan helt plötsligt inte ett enda komando. Gisses vad jag längtar tills den dag man fått ihop 5-7000kr som en kastrering kommer att kosta!!