• Lejko

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Pysseltanter!!! Jag har fått en för tidig julklapp. En symaskin. Ny, fungerande, lättanvänd, NY (sa jag det?) och min egna. Lycklig. Ska vi träffas och pyssla någon dag innan jul? Vi kan vara hos mig, här finns plats. Känn om ni orkar/har tid. Vilken dag skulle passa bäst. Barn får följa med så klart! Vi sätter Martin, som nu är pappaledig, på barnpassning hehe.

Nu sova

• Lejko

Provar med detta datum till pysslet.

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko

• Lejko

Gah. Sitter och skriver ansökningsbrev och intresseanmälansbrev. Nu är jag officiellt arbetssökande. Var igår på arbetsförmedlingen och blev lite peppad att börja söka. Lärarjobb försöker jag inte hoppas på utan jag satsar på andra jobb där det inte krävs så mycket utbildning. Det är ingen av er som vet att er arbetsplats behöver nyanställa/vikarier? Well well, det löser sig. Tur jag har en rik sambo hehe...

• Lejko

mountainmamma: Det är fritt pyssel. Virkning, broderi, sticka, sy. Men även papperspyssel är på tapeten. Man tar med sig det man vill göra.

maltazar: vi kan säga från 17 och framåt så kan man komma när man vill. Vi är ju hemma hela dagen!

• Lejko

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt. Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar

• Lejko

Bummelumman: Jag har inte exakta siffror i skallen men läste någon gång i nåt reklamblad från Jysk eller likn. att barnet fick väga max 18 kilo typ. Vi har också varit i tankarna om det varit värt att köpa en resesäng till Lovisa då hon är så pass gammal nu. Men vi har i alla fall köpt en för det är svårt att ha henne sovandes på en madrass på golvet de få gånger vi ska sova hos folk som inte har spjälsäng. Vaknar hon är det ju bara att spatsera iväg utan att vi har direkt koll på henne. Reagerade dock på annonsen då det stod att barnet inte fick vara längre än 85 cm. Det är rätt lite, men barn kanske är nog gamla så de kan sova i vanlig säng vid den längden.

• Lejko

Bummelumman: Undrar om jag svarade på din fråga haha, blev bara en massa rabbel. Med tanke på de uppgifter jag fick ur annonsen borde man kunna använda sängen till de är stora nog för att sova i vanlig säng.

Någon med större barn som har erfarenhet. Jag är också nyfiken!

• Lejko

Lilun: så skoj att ni kommer. Det var så länge sedan vi sågs. På Lovisas kalas och det var ju evigheter sedan. Då får du berätta om lägenheten. ses...

• Lejko

Bummelumman: Vi har en gammal säng hemma hos mina föräldrar som står uppställd i mitt gamla flickrum där vi bor när vi är där. Jag tycker det är skönt att allt nödvändigt finns där så jag slipper dra med det varje gång jag far dit. Sängkläder, skötgrejer mm. Det blir rätt fullt i bilen ändå med allt man behöver till bebis.

• Lejko

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt.
    Dyk upp när det passar er.

Lejko
    maltazar
    lilun

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~