• Lejko

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Bendito: lägger mig i. Jag tror att du går från busstationen till Skeria. Det är inte långt och det tar nog längre tid att vänta på en buss än att gå. Busstationen ligger strax ovanför centrum, som i sig ligger vid norra älvsbrinken och Skeria ligger på andra sidan älven precis vid vattnet. Det kanske tar 10 minuter att gå.

Jag och min familj var i samma situation som dig för ett år sedan. Men vi hade någon månad längre på oss att hitta boende. Vi fick tag i en lgh i Ursviken (snabbuthyrningslgh) som inte var så fasligt dyr. 3500+ el och vatten. Det gick bra. Ursviken har bra förbindelser med centrum också. Men vi hann bara bo där 6 månader innan vi hittade bästa huset på Sunnanå och flyttade in där.

Det som är bra med Skellefteå för mig är att allt är så nära. Jag bor längst bort på Sunnanå, typ, men har bara 30 minuters gångväg in till stan. Med cykel är allt nära känns det som.

• Lejko

maltazar: det är lugnt. Jag ska i alla fall pyssla och om jag får kompis blir jag glad men får jag ingen så överlever jag. Vi får ses fler gånger...

• Lejko

Maltazar: Lilun kom med sin lillkille. Det blev kanske inte så mycket pyssel för jag skötte mest honom. Värsta goset. Lite prat också. Synd att du jobbade men vad gör man inte för några extra slantar? Jag sitter nu och ringer runt till olika äldreboenden. Har fått lite napp men först seriös arbetsintervju på torsdag. Bara springvick då men för en fattig lus duger det gott.

• Lejko

lilun: Synd på tapeterna, du var ju som peppad hehe. Jag och Martin blev i alla fall ruskigt tagna av Alex, låg och pratade om honom innan vi skulle sova haha. Jag tror Martin blev extra kär bara för att A är kille, MArtin vill gärna ha en pojke också... Så behöver du barnvakt nån gång? Don´t hesitate to call the cabin crew...

• Lejko

Tja på er!

Jag är så glad, jag har fått vikariejobb inom äldreomsorgen och hemtjänsten. Tjohoo jag kommer inte svälta ihjäl och kommer få lite pengar till mig själv också att handla onödiga saker för. Beroende på hur mycket jag får jobba. Målet för kommunen är att bara anställa undersköterskor men det finns inte alltid bara sådana och det är tur för mig som bara har arbetserfarenhet men ingen utbildning.

Jaja, nu ska jag iväg och jobba kvällspass. Känns udda att vara i denna situation, att inte ha alla dagar och kvällar lediga och få göra vad jag vill på. Men pengar är bra så då jobbar jag gärna

Ha en skön kväll!

• Lejko

just ja, jag har klippt lugg. Galet modig som vågade. Men det blev fint faktiskt. Jag ser så mogen och proper ut. Som värsta presidentshustrun. Får väl "busa" till håret för att komma från den konservativa looken.

• Lejko

haha fast då kanske jag ser ut som en presidentshustru som kuckilurat i garderoben med den personliga assistenten... ojoj nu spinner fantasierna iväg. Ska sluta överösa tråden med flum.

• Lejko

maltazar: Jag har också gjort mozartkulor och vaniljkola. Dessutom snickerskaka (är ju som godis), chokladtryffel med päronlikör och brända mandlar. Nu känns det som det är nog. Både jag och sambon har ont i magen efter allt smakande. Gott med salt middag sedan.

hally: vad är mouseller? Nyfiken på allt som är sött hehe.

• Lejko

Pissypopi: Det är på Brogården. Jag tycker det var jättebra där. Fin personal, jag har aldrig kännt mig som nån vikarie när jag varit där. Jag ska få jobba nyårs också. Det är bra att få lite ob i min tomma börs.

GOD JUL

• Lejko

Jaha, då fick man inte umgås med familjen då. Vi skulle ha en myskväll med film och smarr men någon modig typ valde film som det visade sig, jag inte vågar se. Sitter och surfar vid köksbordet istället med hög musik i öronen och ett ensamt glas vin vid min sida. Jo, jag dränker mina sorger haha. Men det är rätt mysigt också. Hoppas på att filmen snart är slut...

Hoppas ni alla haft en bra jul. Vi har haft det bra men rätt jäktigt. Firade julafton i Skellefteå men drog dagen efter ända ner till Östersund för att vara med på mitt kusinbarns dop. Kusinen+man+barn hade åkt ända från Boston för att döpa lilla Nora Sophie så det var som lägligt att åka ner för att få träffa henne. Lite närmare än att åka till boston. Men det var jobbigt med den långa bilresan, speciellt för Lovisa. Efter dopet dagen efter åkte vi norrut igen till Lycksele där vi nu är. Det är inte förän idag jag har landat, synd då vi imorgon åker vidare igen. Visserligen vidare hem men ändå. Jobbigt med resor och störda rutiner. Alla tre av oss har dessutom haft problem med magarna, massa bajstvätt av Lovisas kläder. Well well, det blir bättre.

Gott nytt år om vi inte hörs innan dess.

• Lejko

Hej!

Här kommer en liten hälsning från Norsjö och mitt nya jobb! Jag jobbar som vikarie på Gymnasiet här. Tjohoo för lärarjobb. Men gnissel och svordomar för avståndet. I veckan bor jag hos min farbror här i Norsjö för att slippa gå upp 04.30, men nanting se jobbit att vara utan lillstintan. Sen om jag får förlängt så får jag försöka hoppa in i någon bil som åker. Många som pendlar från Stan. Well well, hoppas ni alla mår bra och att året börjat bra. Mitt år började super hehe.

Kram

• Lejko

Peda: Supergrattis till tjejen. Och Emma är ett superfint namn. Jag är så glad för din/er skull. Kram

• Lejko

Bummelumman: Stort grattis till er lilla familj.

Kanske kan jag vara först med den nyheten till mina vänner från LSE som vill höra lite nyheter. Jag är oftast den som har minst att komma med haha. Kram på er. Jag unnar er verkligen den tid som nu kommer med gos med liten bebis. Saknar den tiden. Får skaffa en till snart tror jag!

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~