• tii

arg gubbe

Jag var precis o handlade i en liten närlivsbutik, och när jag skulle betala med mitt Visakort så sa gubben att det kostar 3 kronor o betala med kort.

Jag svarade med att de inte får ta ut avgifter om man har Visakort. Direkt fick han taggarna ut och blev skitförbannad och sa (väldigt upprört) att han minsann hyr den där apparaten och att han måste ta betalt för det, och massa annat. Han fullkommligt skällde ut mig.
    Han sa att han skiter i om han blir av med apparaten för att det är jag som förlorar på det, jag tror snarare att det är han som förlorar på det eftersom han lär förlora kunder. Det finns ingen bankomat här i närheten.
    I vilket fall som helst så har han förlorat en kund nu, mig.

3 kronor är inte mycket, men jag tycker ändå inte att man ska tvingas betala om man inte måste.

Jag var trevlig mot honom, bara påpekade att de inte får ta ut avgifter på visa, och han blev totalt förbannad!

Var bara tvungen o avreagera mig lite.

• Svar på tråden arg gubbe
  • tii

Ja, jag fattar inte att han blev så himlans arg.

• tii

ja, jag betalade de där 3 kronorna. Det är ju inte pengarna det handlade om egentligen utan mer om hur otrevlig han blev.

Vad jag har hört så får dom ta ut avgift på andra kort, men inte på visa. Men jag kan ha fel.

• tii

Upptäckte nu, jag köpte pizza direkt efteråt, att även han tagit tre kronor i avgift.

Men han talade inte om det och hade ingen lapp heller. Han sa 65 kronor 2ggr till mig, men på kvittot står det 68:-.
    DET är irriterande!! Jag är på krigsstigen idag.

• tii

Vindfall, ingen fara.

Jag hade inget val, då jag behövde varorna och den andra affären hade stängt.

Visst, 3 kronor är inga pengar, men många bäckar små blir en stor flod.
    Det är fel att de tar ut avgift när de inte får, och jag känner inte för att bjussa en så tjurig gubbe på dom pengarna. (även om det nu inte är han som får dom)

• tii

Nej, jag är helt hundra på att han sa 65, för att han upprepade det två ggr, och pizzan kostade 55 egentligen, men jag hade valt till ett par grejor.

eftersom jag var på pizzerian direkt efteråt så tänkte jag på det. men trodde inte att han tog avgift förräns jag kollade på kvittot nu.

Svar på tråden arg gubbe