• babykaboom

Nu är jag tramsig - men måste man ha sån där ful sjukhusrock när man föder barn??? :-)

Hej

jag är i v 34 och vi var på föräldrautbildningen igår och såg den där "Att föda barn" filmen...

Nu vet jag att jag är jättetramsig och låter sjukt fåfäng, men som titeln lyder - måste man verkligen ha en sån där ful vit sjukhusrock på sig när man föder barn??? :-O

Dessutom är jag sjukt pryd oxå, och vill inte springa runt helt naken eller med brösten ute på vift heller för den delen..

Visst jag fattar om man måste ha såna där mega-trosor etc... men kan man inte få ta med en egen liten morgonrock och ha typ en amningsBH på sig???

Hur har ni gjort? Hur gick det till på ert sjukhus?
    tacksam för svar!

Kram från en som börjar oroa sig...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 21:58:51:
    Tack till er alla som berättar om era erfarenheter!!!!

Precis vad jag behöver höra.. lite verklighet lixom. Olika scenarion om hur det KAN gå till...
    Det verkar som jag inte är ensam om dessa funderingar...

Nu har jag tänkt att jag väl får acceptera megatrosorna, bindorna och framknäppta rocken! MEN att jag ska köpa en enkel tunn morgonrock att ha över, samt en billig framknäppt BH eller top att ha under! Bra va?!

Sen blir det ombyte till typ mysbyxor och amningströja efteråt! Det låter väl bra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 21:59:28:
    Tack till er alla som berättar om era erfarenheter!!!!

Precis vad jag behöver höra.. lite verklighet lixom. Olika scenarion om hur det KAN gå till...
    Det verkar som jag inte är ensam om dessa funderingar...

Nu har jag tänkt att jag väl får acceptera megatrosorna, bindorna och framknäppta rocken! MEN att jag ska köpa en enkel tunn morgonrock att ha över, samt en billig framknäppt BH eller top att ha under! Bra va?!

Sen blir det ombyte till typ mysbyxor och amningströja efteråt! Det låter väl bra!

• Svar på tråden Nu är jag tramsig - men måste man ha sån där ful sjukhusrock när man föder barn??? :-)
  • auti

Nä =) Man behöver inte ha någon speciell uniform =) Ta med dig själv om du vill men räkna med att det krävs en del ombyten..

• Beba2007

Du får nog välja vad du ska ha på dej under förlossningen, typ eget linne eller t-shirt?!

• Heli77

Finns nog inga måsten eller tvång!

Inte är de vackra, men jag kan säga att det är det sista man bryr sig i när man väl är där.

Sigrid och Judith - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • Röda

Ta med dig det du gillar att ha på dig!

Men megatrosorna... vänj dig vid tanken.....

• Joje

Klart man får ha sina egna kläder om man nu vill det!!

Jag brydde mig faktiskt inte... jag fick en sjukhusrock i händerna och satte på mig den och fick även några nättrosor och en gigantisk binda.

• Hemmafru

Jag var tvungen att ha trosor och rocken på mig sa de. De skulle få min stackars man att ta på mig det och jag skällde ut han och sa att det kan jag ta efter att jag har fött inte nu när jag ska föda, sa även det till bm när de kom. men jag hade fått på mig rocken på något konstigt sätt ändå märkte jag senare.

• babykaboom

Jo jag fattar väl det...
    Att man har fullt upp att tänka på annat än hur man ser ut...

Det är absolut inte så att jag ska springa och sminka mig och föna håret, tro inte det!!!

Men på nästan alla förlossningsbilder jag har sett, så är det den där vita rocken som gäller. Jag trodde det typ var tvång när man kom in på BB...

Men så är alltså inte fallet?

Vad hade ni på er då?

• Oliwa

Nä, du måste inte, men det är nice! Du kommer troligen att strunta i vilket när du väl är det, jag som knappt visade brösten hemma innan gick omkring hela förlossningen o hela dagen efter iklädd ENDAST megatrosor, rocken samt tofflor. Alltså ingen BH ens!

På förlossningen skulle jag inte vilja ha nåt annat, det kan vara rätt smetigt..

• babykaboom

Hemmafru,

vilket sjukhus var det? Där de tvingade på dig rocken...

• Ledilnaan

ts: När man väl ligger där och föder, så bryr man sig inte om så mycket annat än att få ut bebisen.
    Innan min förlossning så ville jag inte alls visa mig naken, men väl där så brydde jag mig inte.

Svar på tråden Nu är jag tramsig - men måste man ha sån där ful sjukhusrock när man föder barn??? :-)