Nu är jag tramsig - men måste man ha sån där ful sjukhusrock när man föder barn??? :-)
Hej
jag är i v 34 och vi var på föräldrautbildningen igår och såg den där "Att föda barn" filmen...
Nu vet jag att jag är jättetramsig och låter sjukt fåfäng, men som titeln lyder - måste man verkligen ha en sån där ful vit sjukhusrock på sig när man föder barn??? :-O
Dessutom är jag sjukt pryd oxå, och vill inte springa runt helt naken eller med brösten ute på vift heller för den delen..
Visst jag fattar om man måste ha såna där mega-trosor etc... men kan man inte få ta med en egen liten morgonrock och ha typ en amningsBH på sig???
Hur har ni gjort? Hur gick det till på ert sjukhus?
tacksam för svar!
Kram från en som börjar oroa sig...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 21:58:51:
Tack till er alla som berättar om era erfarenheter!!!!
Precis vad jag behöver höra.. lite verklighet lixom. Olika scenarion om hur det KAN gå till...
Det verkar som jag inte är ensam om dessa funderingar...
Nu har jag tänkt att jag väl får acceptera megatrosorna, bindorna och framknäppta rocken! MEN att jag ska köpa en enkel tunn morgonrock att ha över, samt en billig framknäppt BH eller top att ha under! Bra va?!
Sen blir det ombyte till typ mysbyxor och amningströja efteråt! Det låter väl bra!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 21:59:28:
Tack till er alla som berättar om era erfarenheter!!!!
Precis vad jag behöver höra.. lite verklighet lixom. Olika scenarion om hur det KAN gå till...
Det verkar som jag inte är ensam om dessa funderingar...
Nu har jag tänkt att jag väl får acceptera megatrosorna, bindorna och framknäppta rocken! MEN att jag ska köpa en enkel tunn morgonrock att ha över, samt en billig framknäppt BH eller top att ha under! Bra va?!
Sen blir det ombyte till typ mysbyxor och amningströja efteråt! Det låter väl bra!