• esmeralda76

    Försöka bli gravid igen...

    Jag undrar när ni har fått tillbaka eran mens och ägglossning, ni som förlorat era barn i magen eller i samband med förlossningen. Vore tacksam för svar. När har ni varit på efterkontroll?

  • Svar på tråden Försöka bli gravid igen...
  • ängel1

    Första mensen kom efter ca 10 veckor. Efterkontroll var jag på efter ca 6 veckor. Lycka till med gravviditetsplanerna!

  • inez76

    Födde barn 28/7 fick första mensen 27/9. Har inte koll på om ägglossningen kommit igång fick nästa mens 13/11. Var på efterkontroll efter ca 10 veckor.

  • ger74

    Förlossning: 23/5
    Första mens: 24/6 (nästan exakt 1 månad efteråt)
    Efterkontroll: 25/6

    Tror att jag hade ägglossning redan innan första mens, då jag kollade med ÄL-tester..

    Kram och lycka till!


    Dylan för alltid i mitt hjärta
  • Kyoko

    Fick min första mens på exakt dagen 1 månad efter förlossningen.

    Kram och lycka till med syskonförsök!

  • Jordgubbspaj

    Det kan tyvärr ta tid innan mensen kommer efter förlossningen.

    Men den kan komma igång så fort som efter en månad som föregående personer skriver.

    Jag fick mens 2 månader efter förlossningen (skedde vid fullgången graviditet). Jag testade positivt en månad senare. Det var jag inte beredd på att det skulle gå på en gång även om jag hoppades.

    Hoppas på att ni får tur också, det är ni värda!!!

  • Cedergren

    29/8 föddes viggo och elias i v 20  blödde i 6 veckor fick första riktiga mensen den 7/11 har hafft ägglossning nu , provade med äl stickor . :) det är nog mitt tips så vet man att kroppen är igång ialla fall.

    beklagar lycka till i framtiden kramar


    väntan är jobbig hur länge man än försökt ,mamma till ängla pojkarna viggo och elias
  • esmeralda76

    Mensen har kommit tillbaka, men den är verkligen riklig...
    Fast det känns skönt att kroppen kommer igång igen. Tack för era svar.

  • mammasprins

    födde min son 9-3-2007 min mens kom tillbaka ca 2 veckor senare
    lycka till

Svar på tråden Försöka bli gravid igen...