• endo girl

Sjukligt trött (v5)

Jag är i vecka 5 och har starka grav.symptom. Ömma bröst, spänningar i livmodern, super trött och illamående. Jag är systemutvecklare, så jag sitter still vid en dator mestadels av tiden. Dock kräver jobbet mycket tankeverksamhet och sluga lösningsförslag, något jag inte är kapabel att utföra just nu. Idag gick jag hem kl 14.30 för att jag inte orkade jobba mer. Hjärnan la av vid lunch och jag satte telefonen på möte för att slippa svara. Detta håller inte!

Problemet är att jag har högar med jobb och det är verkligen inte läge att ligga på latsidan just nu, så jag förstör för mig själv som inte jobbar på. Samtidigt är jag så trött att jag inte orkar bry mig... vill bara sova!

Finns det fler som känner som jag? Hur gör ni för att orka 8 - 17?

PS. En skön tupplur mellan 15 - 17 gjorde susen när jag kom hem! Nu ska jag försöka jobba någon timme till, om jag bara kan hålla mig borta från FL. Flört

• Svar på tråden Sjukligt trött (v5)
  • julimor

Om du får ett bra svar blir även jag glad: är i v.7 och såååå trött! Degig i skallen och initiativlös....

• luckysun

Är helt slut jag med om dagarna och nytt jobb har jag. Känner mig måttlig motiverad.

• Nenin

Va oxå SJUKT trött i början.. Jobbade natt..12timmars pass.. så det va så jäkla tungt.. me det gick ett tag iallafall.. men när man va ledig så sov man i stort sett hela dagarna.. LYCKA TILL!!

• milla   1982

Så var jag med i början, och hade ordentlig järnbrist vilket visst inte är ovanligt. Nu äter jag extra järn (niferex) och är iallafall lite piggare även om man fortfarande är sliten när man kommer hem. 

BF 1 juni 2008
  • endo girl

Pratade just med en kompis som är i v15 och hon sa att hon kände sig symptomfri för tillfället, så det finns ju hopp. Ska vara ledig i mellandagarna, så om jag klarar mig till 21 december så är nog faran över sen!

• HannaHYLK

Jag är i vecka 7/8 och har den senaste veckan sovit ca 12 timmar/dygn. Har haft praktik inom min utbildning den senaste veckan och somnat så fort jag kommit hem och sovit kl. 16-19, sen vart vaken en stund och sovit för natten igen några timmar senare. Man får väldigt lite gjort på det här sättet.

Idag hade jag tänkt skriva ett PM, men jag har bara lyckats läsa lite kurslitteratur och i övrigt sovit och sovit...

Jag hoppas att tröttheten ger med sig snart. Illamåendet började på allvar igår när jag kräktes upp frukosten och det är jobbigt nog.

Mitt enda tips nu är att sova så mycket du hinner, men att försöka kämpa dig igenom övriga delen av dagen. Ät frukt då och då också, så fruktsockret håller dig pigg!

• Knoddis

Jag talade faktiskt med chefen, trots att det var tidigt när jag blev så trött. Han var mkt förstående och då kändes det mkt lättare att "ligga efter". Sov också så fort jag fick tillfälle, när jag kom ehm fr jobbet, mitt på dagen (gärna två gng) under helgerna och somnade mkt tidigt. Enda trösten är att det går över, trots att man inte tror det... För mig gick det över i vecka 12 ungefär, men tiden dit var lång... Man får trösta sig med att det är lilla knytets "fel"!

• timoteja00

Hej!

Jag är i v 6 och har samma symptom som du, och sitter vid en dator (controller) mellan 8-16.30 (och pendlar 7 mil till jobbet...) Några tips hade jag också behövt..!

Men jag har hund så är ute och går vid kl 10, 12 och 15 (bara 5-10 min men det hjälper) och har sen inget val på kvällen än att ge mig ut en långrunda.

Jag hoppas snart att jag blir pigg som en lärka och mår super! (ehhh...) Lycka till!

• endo girl
    Knoddis skrev 2007-11-25 00:25:38 följande:
    Sov också så fort jag fick tillfälle, när jag kom ehm fr jobbet, mitt på dagen (gärna två gng) under helgerna och somnade mkt tidigt.
    Efter att ha läst detta gick jag direkt och la mig på sofflocket i söndags och sov två timmar! Skrattande
  • TheRealLinda

Har me vatt sjukligt trött, men nu har de börjat avta, så jäkla skönt! Hoppas de blir bättre för dig snart!

Svar på tråden Sjukligt trött (v5)