Behöver svar vid mobbning av TANDSTÄLLNING
Hej behöver er hjälp här på FL.
Idag var sonen hos tandläkaren och fick besked om att han ska få tandställning.
Han genomgick olika faser av reaktion, från att bli arg på mig som om det var mitt fel
och sedan blev han jätteledsen och började gråta förtvivlat.
Han ville inte på några vilkor ha tandställnig, för han är så rädd att han ska bli retad i skolan.
Saken hör till den att han nyligen bytt skola då vi har flyttat och han blev mobbad i den förra skolan. Sonen är otroligt liten för sin växt och avskyr våld, han föredrar att försöka ta en orättvisa verbalt på ett shysst och rättvist sätt.
I den nya skolan har han fått nya vänner och trivs så himla bra, men det är fortfarande så färskt och han har inte hunnit få upp sitt självförtroende.
Hans stora skräck är att han ska bli mobbad nu i den nya skolan just för att han ska få tandställning.
När vi var på stan och jag försökte uppmuntra honom till att se det positiva med att ha tandställning.
Då började vi spåna på olika förslag på vad han skulle kunna säga om något barn kom och retade honom för sin tandställning.
Så vi började spåna och då såg jag hur sonen lös upp och tyckte väl inte att det var så fruktansvärt jobbigt längre.
Men jag märker att han behöver lite stöd med motsvar i ryggsäcken om någon skulle försöka reta honom för tyvärr kan ju barn vara så otroligt elaka mot varandra.
Exempel på motsvar som vi kom på:
1) Om någon säger att han har ett tågräls i käften.
- Ja passa dig så inte loket kör över dig.
2) Men öhhh vad mycket skrot du har i munnen då.
- Jaaaa så mycket skrot som jag har i munnen klarar du aldrig av att lyfta ens med dina fjuttiga små armar.
3) Men vad mycket metall du har i munnen.
Jaaaa vet inte du att jag är Sveriges första IRONMAN.
Är det någon annan som har fler svars förslag?
Är det ngn annan som har ytterligare förslag?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 03:45:16:
Sonen kommer att få sin tandställning inplacerad den 30 jan 2008.