• Anonym

Är överrörlig = ont lederna

Sedan jag var liten har jag kunnat vrida och böja lite mer än andra.
    Även idag lägger jag benet bakom huvudet, går som Chaplin, kan sitta med benen fram och vrida så foten nästan pekar bakåt osv

Jag gör det sällan, så det är ingen framtvingad smärta, men det gör så ont i alla fall.
    Överallt, leder, ryggen, bäckenet
    Det knakar och knäpper ljudligt

Får bara värktabletter av läkarna då blodstatusen ser bra ut.
    Har varit flera gånger och orkar inte bli stamkund och knapra.

• Svar på tråden Är överrörlig = ont lederna
  • Anonym (...)

Sån är jag med, kan böja mig i de mest konstiga riktningar.

Det man behöver är en stark muskulatur som kan hålla lederna på plats. Så träning är viktigt.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2007-11-22 23:12:06 följande:
    Sån är jag med, kan böja mig i de mest konstiga riktningar.Det man behöver är en stark muskulatur som kan hålla lederna på plats. Så träning är viktigt.

Ok, tack

VAD för träning kan vara bra?

Styrketräning? Promenader?

Jag promenerar ialla fall ofta.

• evaviola

Här e en till.....

Mina knä gör ont dagligen och har så gjort sedan jag var 12 år. Läkarna bara skrattade bort det, först var det växvärk, sedan var det något som kvinnor tydligen kan få men som skulle försvinna efter jag fyllt 24...

Är i alla fall överrölig och har bla problem med ryggen. Har även skolios. Ska börja med sjukgymnastik efter nyår o arbeta upp musklerna.

• Det ljuva livet
    Anonym skrev 2007-11-22 23:13:47 följande:
    Ok, tack VAD för träning kan vara bra? Styrketräning? Promenader?Jag promenerar ialla fall ofta.
    Simning och be att få hjälp med ett träningsprogram hos en sjukgymnast för att få hjälp med hur du ska träna.
  • Anonym

Så det finns fler på FL!!!
    Börjar nästan tro man är tokig som aldrig får hjälp.
    Att resa mig upp ur säng/soffa, bil mm är nästan en plåga

• Anonym
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-22 23:16:14 följande:
    Simning och be att få hjälp med ett träningsprogram hos en sjukgymnast för att få hjälp med hur du ska träna.
    Simning kan jag tänka mig.Då väger man knappt nåt=ingen belastning
  • Pyret 70

Hej!

Du måste gå till en riktig läkare som kan leder...knapra piller hjälper bara för stunden.
    Själv är jag överrörlig, med en för tillfälligt väldigt lös o smärtande högeraxel :( Har varit som du, när man står rakt går knäna bakåt... tummen kan böjas in till handleden osv...
    Min axelläkare tog tag i min axel och sedan armen med andra handen o så sa han - Känner du detta? Han hade då flyttat ur min axelkula från sin kapsel... - JAA! kan du vara vänlig o sätta tillbaka min axel NU...
    Har gjort skicktröntgen o väntar på svar. Man kan träna upp just axeln med rörelser för att öka tätheten med muskler. Men tränar jag ena kvällen har jag svinont nästa dag - HUR? inspirerad e jag då på att träna?

• Anonym
    Pyret 70 skrev 2007-11-22 23:19:26 följande:
    Hej!Du måste gå till en riktig läkare som kan leder...knapra piller hjälper bara för stunden.Själv är jag överrörlig, med en för tillfälligt väldigt lös o smärtande högeraxel :( Har varit som du, när man står rakt går knäna bakåt... tummen kan böjas in till handleden osv...Min axelläkare tog tag i min axel och sedan armen med andra handen o så sa han - Känner du detta? Han hade då flyttat ur min axelkula från sin kapsel... - JAA! kan du vara vänlig o sätta tillbaka min axel NU...Har gjort skicktröntgen o väntar på svar. Man kan träna upp just axeln med rörelser för att öka tätheten med muskler. Men tränar jag ena kvällen har jag svinont nästa dag - HUR? inspirerad e jag då på att träna?

Tumtricket kan jag också

På båda sidorna. Min man klarar det inte alls.

Sitter jag i lotusställning får jag lätt ner knäna i golvet

Jag får också ont av viss träning, därför frågan uppe om vad jag kan träna

• Neko

Oj, måste det vara så för att man kan göra det där med tummarna, det kan jag också, kan böja in dem helt till handlederna. Kan sitta ner med vaderna på yttre sidorna om låren och lägga mej ner bakåt och ändå ha knäna i marken osv... är det något fel då?

Svar på tråden Är överrörlig = ont lederna