Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

BH på barn?

Nej det är inte Ok tycker jag, borde inte finnas att köpa på typ Kappahl som jag personligen tycker har helt fel inriktning på barnmodet. Om jag hade en dotter skulle jag aldrig handla kläder där till henne då de ofta är med bar axel osv osv.

Det är Ok att köpa BH till flickor när de börjar få bröst och det sker för de allra flesta inte förrän några år senare.

• trolltyg

Det handlar inte bara om snuskgubbar enlmig utan att barn ska bli stora för fort. Det finns ingen vett i att en 7-årig flicka ska springa omkring i skolan med tröjor som visar bara axlar eller magar. Eller uringade som vuxenkläder. Varför ska flickor puttas in i könsroller så fort med BH-ar och annat skit. Det är till och med svårt att hitta vanliga gympakläder till tjejer för de flesta har en massa glitter och konstigt på sig. Helt sjukt tycker jag det är.

• trolltyg

pulmones: Ja Kappahl tycker jag har jättekosntiga kläder till specielt flickor.

• trolltyg

Det är ju en sak när det behövs, barnt utvecklas tidigt och behov kan finnas. Men det jag är så emot är att barn ska kläs in i vuxenrollen och framförallt könsrollen alldeles för tidigt. BH-ar och stay-ups ska inte finnas på en barnavdelning, det tillhör underklädersavdelningen.

Det är inte försvarbart att kompisar får använda sådant, det är ju ändå vi som föräldrar som ansvarar för att lära våra barn vad som är viktigt i livet.

Svar på tråden BH på barn?