• fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • Jacqueline

en sport "top" eller vad det heter...sport BH kan väl vara ok 9-10års åldern.
    men har man inget att "hålla upp" så behöver man inte heller ha en BH med kupor osv.
    tycker jag iaf.

• tingelingelingan

skulle låta min dotter ha det, andra tjejer i klassen har det redan(hon är 10)

• trolltyg

Nej det är inte Ok tycker jag, borde inte finnas att köpa på typ Kappahl som jag personligen tycker har helt fel inriktning på barnmodet. Om jag hade en dotter skulle jag aldrig handla kläder där till henne då de ofta är med bar axel osv osv.

Det är Ok att köpa BH till flickor när de börjar få bröst och det sker för de allra flesta inte förrän några år senare.

• W W

äh, jag skulle inte alls skriva något här.. blev fel..

• FruSascha

Jag har sett många små flickor med typ bikinis på sranden istället för baddräkt, och jag kan tänka mig att en del köper sport topar till sina barn men det är nog mer toppar och INTE BH:s. BH tänker jag typ push up och sånt och det är det väl inte frågan om hoppas jag?

• fairyfloss

FruSascha skrev 2007-11-23 11:17:56 följande:

Jag har sett många små flickor med typ bikinis på sranden istället för baddräkt, och jag kan tänka mig att en del köper sport topar till sina barn men det är nog mer toppar och INTE BH:s. BH tänker jag typ push up och sånt och det är det väl inte frågan om hoppas jag?
    BHn hon fick hade små kupor, fast som var platta. Tänk dig en vanlig bygelbh, fast med helt platta kupor och utan bygel. Men det var liksom en rundad avgränsning för två bröst. Toppar, (som är bara som ett kort linne) kan jag ha mer tolerans för.

Skulle förövrig inte låta min dotter ha bikini heller om det var av samma design som den här saken. Hellre baddräkt eller badlinne och shorts!
  • Kryxan

Om man har bröst som behöver stöd när man är sju år är det väl helt ok.
    Som "accesoar" är det inte ok.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Murloc

Jag tycker det ser skitlöjligt ut när barn har sådant på sig.

Svar på tråden BH på barn?