Inlägg från: fairyfloss |Visa alla inlägg
  • fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • fairyfloss

FruSascha skrev 2007-11-23 11:17:56 följande:

Jag har sett många små flickor med typ bikinis på sranden istället för baddräkt, och jag kan tänka mig att en del köper sport topar till sina barn men det är nog mer toppar och INTE BH:s. BH tänker jag typ push up och sånt och det är det väl inte frågan om hoppas jag?
    BHn hon fick hade små kupor, fast som var platta. Tänk dig en vanlig bygelbh, fast med helt platta kupor och utan bygel. Men det var liksom en rundad avgränsning för två bröst. Toppar, (som är bara som ett kort linne) kan jag ha mer tolerans för.

Skulle förövrig inte låta min dotter ha bikini heller om det var av samma design som den här saken. Hellre baddräkt eller badlinne och shorts!
  • fairyfloss

Jag tycker absolut att det är okej för "barn" att ha BH när det behövs! Behovet av en är ju också en indikation på att barnet börjar bli vuxet. Men på en 7åring kan jag verkligen inte förstå det. Har ALDRIG sett en 7åring som behövt en BH. Men det vara inte bara det jag reagerade på, utan just hur den var designad, som en vuxen-BH fast med platta kupor. Tyckte jag var väldigt otäckt!

Svar på tråden BH på barn?