Inlägg från: augustin |Visa alla inlägg
  • augustin

Napptermometer!?

Alltså den enda termotetern som visar så när kroppstemperatus man kan kommar är ju stjärttermometern.  Många tycksa vara obekväma med att använda den, så alternativ är ju mycket bättre än att inte använda alls!! Både örontermometer och panntermometer ger ju en indikation på temperaturen (även om den inte är exakt). Och febern på barnet behöver inte vara exakt!! Det är ju mer allmäntillståndet som avslöjar hur dåligt barnet mår. En temp runt 40 grader håller man ju koll på  även om termometern visar 39,5 för man vet ju att det snabbt kan bli högre eller lägre för den delen också.

Tror att det är viktigare att man som mamma och pappa är bekväm med den termometern man har än att den visar på tiondelen rätt...

• augustin

Jag uppfattade nog inte orden som hårda, varken mina eller ngn annans.... Om ngn betraktade mitt inlägg som "hårt" så ber jag om ursäkt.... Inte alls min intention... *kramas lite istället *

SoR skrev 2007-11-26 13:19:55 följande:
    Oj, det blev lite hårda ord emot varanadra här. Så tråkigt. Jag antar att vi får blunda och bestäma oss en vacker dag!
Svar på tråden Napptermometer!?