Byta våtrumstapet?
Är det någon som har en aning om vad det kostar att byta våtrumstapet?
Är det någon som har en aning om vad det kostar att byta våtrumstapet?
Vi har precis fått kostnadsförslag på badrumsrenovering med byte till våttapet. Badrummet är 3,5 m2, och med nedrivning av kakel, bortfraktning, pluggning av vvs, byte av golvbrunn och uppsättning av tapet och plastmatta på golv kommer det gå på 18800:- . Då ingår material, dvs tapeter, golvbrunn osv. Det som inte ingår är badrumsmöbler, dusch, osv.
Tror tapeten kostar runt 200 :- m2
Har letat i datorn efter en bild på vårt badrum, de flesta som kommer hit brukar gapskratta när man öppnar dörren...
Maey
Kostar det inte mer?
Vårt badrum är ungefär lika stort men jag har ju sett siffror mer mot 50 000 framför mig så hittills så bara blundar vi när vi är där...
Det innebär väl även fuktspärr och så där?
Hur mycket det kostar att göra ett badrum beror nog på var man bor och hur "het" marknaden är på renoveringsfronten.
Vi skulle göra om badrummet och med våttapet och våtmatta skulle priset landa på mellan 50-70000 hos olika firmor inklusive ny brunn och rördragning och nya väggar. Rivningen skulle maken få göra själv.
Det hela slutade med att maken rev, drog rör och bytte golvbrunn själv. Han satt också upp nya väggar och innertak.
Sedan lejde vi en firma som spacklade fall mot den nya golvbrunnen och som satt upp våtrumsmatta på golv och väggar. Det gick på 16 000 kr (oktober -07). Vilket blev billigt men innebar mycket jobb.
Någon våtspärr behövs inte eftersom våtrumstapet/matta är en fuktspärr.
Japp, fuktspärr ingår. När vi kollade vad det skulle kosta med kakling så hade vi problem att få det till under 50000:-. Det är arbetskostnaden som blir så mycket dyrare. Det var därför vi bestämde oss för våtrumstapet istället, då kan vi lägga lite mer på rolig badrumsinredning istället...
Fille Fjonkan skrev 2007-11-26 21:26:02 följande:
Fille Fjonkan skrev 2007-11-26 21:57:48 följande:
Vi ska renovera badrummet på ovanvåningen när vi flyttar in i vårt hus. Just nu sitter där en våtrumstapet från 70-talet och den kommer nog inte att hålla så länge till med mina två fiskar till döttrar. Är inne på en ny våtrumstapet och våtrumsmatta eller måla hela badrummet. De säger ju att det senare alternativet numera är så bra att det t.o.m är bättre än kakel. Är det någon som vet hur bra de målade våtrumssystemen är?