• SaTh

Vågar jag ? :(

det är såhär, frör ca 2 månader sen så köpte jag och min sambo en kissefis, han är nu 4 månader. vi bor ute på landet med massa fält och skog , rena paradiset för en ute katt. finns även en annan grannkatt här, MEN vgi bor precis vid vägen ( en gusväg ) och den är ganska tafikerad, och dom kör som idioter ink traktorerna..

och våran granne har gjort en egen " kompost för grävlingen " som är här nästan varje kväll, och igår såg jag räven som brukar storsa omkring här ( den va stoor )

och till frågan..

När tycker ni man ska släppa ut sin katt ?
    Vågar jag släppa ut han ?
    Tänk om det händer nått ?

( självklart så kommer vi gå i koppel första tiden så han känner igen sig )

han brukar offtas sitta och kolla ut genom fönstret, och jag får sånna skuldkänslor :(
    Han är vaccinerad mm mm

Hur ska jag göra med min tigerfis ?:(

Tack på förhand

• Svar på tråden Vågar jag ? :(
  • BabyJay

Jag är iallafall av åsikten att katter ska få srpinga lösa... Tycker det ser så tragiskt ut med uppbundna katter (och hundar oxå iofs). Katter älskar ofta att "jaga" i skogen och så. Tycker man får tänka på att det är djuret som ska få ett bra liv. Visst, en olycka kan hända, det kan man aldrig förutspå. Men då vill jag iallafall att mina djur ska ha levt ett lyckligt liv.

Sen tycker jag det är vettigt att du vill vänta tills han har växt till sig lite.

• elektra1
    BabyJay skrev 2007-11-24 16:11:29 följande:
    Jag är iallafall av åsikten att katter ska få srpinga lösa... Tycker det ser så tragiskt ut med uppbundna katter (och hundar oxå iofs). Katter älskar ofta att "jaga" i skogen och så. Tycker man får tänka på att det är djuret som ska få ett bra liv. Visst, en olycka kan hända, det kan man aldrig förutspå. Men då vill jag iallafall att mina djur ska ha levt ett lyckligt liv.Sen tycker jag det är vettigt att du vill vänta tills han har växt till sig lite.
    ja bondkatter ja. inte vissa raskatter
  • imsel

Är det så himla farligt med innekatt?
    varför ens släppa ut den?
    Jag ser liksom inte anledning till det.
    Om han nu är van vid att vara inne, varför inte fortsätta?

• Saskia

Ser du ingen anledning till att gå ut?? Går du själv aldrig ut?
    Varför ska katten låsas in och inte få frihet, vad har den gjort liksom?

imsel skrev 2007-11-24 16:22:26 följande:
    Är det så himla farligt med innekatt?varför ens släppa ut den?Jag ser liksom inte anledning till det.Om han nu är van vid att vara inne, varför inte fortsätta?
  • imsel
    Saskia skrev 2007-11-24 16:25:30 följande:
    Ser du ingen anledning till att gå ut?? Går du själv aldrig ut?Varför ska katten låsas in och inte få frihet, vad har den gjort liksom?
    koppel?
    Så katter som inte är ute mår dåligt?
  • elektra1

Ånej, inte en sån här tråd till om utekatt Vs innekatt.

Det är såååååååå tråkigt. och blir bara urusel stämmning.

Alla tycker olika. Vissa katter KAN inte vara inne, de mår dåligt.

Och vissa vill bara vara Inne.

• imsel
    elektra1 skrev 2007-11-24 16:28:47 följande:
    Ånej, inte en sån här tråd till om utekatt Vs innekatt.Det är såååååååå tråkigt. och blir bara urusel stämmning.Alla tycker olika. Vissa katter KAN inte vara inne, de mår dåligt.Och vissa vill bara vara Inne.
    men just nu tycker inte jag det verkar som att Ts katt mår dåligt över att vara inne, eller?
    Klart att om man köper en kattunge som fått vara ute, och sedan ska ha som innekatt, det är svårt tror jag.
    Men en katt som aldrig vart ute.
    har svårt att tro att katten mår dåligt.
  • Saskia

Prova själv att inte gå ut på några veckor så får du se hur du mår.

imsel skrev 2007-11-24 16:28:12 följande:
    koppel?Så katter som inte är ute mår dåligt?
  • mysan1981

ja jag tackar för mig å säger hejsvejs nu oxå när tråden börjar "balla ur"

• imsel
    Saskia skrev 2007-11-24 16:37:52 följande:
    Prova själv att inte gå ut på några veckor så får du se hur du mår.
    sa jag inte tidigare..koppel?
    så alla inne katter som fins i världen mår dåligt?
Svar på tråden Vågar jag ? :(