Inlägg från: gosgroda |Visa alla inlägg
  • gosgroda

Psykologprogrammet?

Hej!

Jag har sedan tonåren haft en dröm om att utbilda mig till psykolog, men andra val i livet har satt käppar i hjulet.
    Nu är jag 34 år och drömmen är kvar. Bor långt ifrän närmsta utbildning men jag är på vippen att flytta hela familjen om jag kommer in på programmet.
    Någon som läst psykologprogrammet?
    hur var det?
    Om jag inte kommer in så får jag försöka på något annat sätt, kanske utbilda mig till samtalsterapeut eller något åt det hållet.
    Skulle vara roligt om någon kunde berätta lite om sina studier till Psykolog!

ha det gott!

• Svar på tråden Psykologprogrammet?
  • gosgroda

jaa jag vet att man kan gå socionomutbildningen, men behandlingsassistent är inte min grej direkt, då skulle jag nog hellre jobba som kurator på sjukhus eller inom skola

• gosgroda

Jaa jag vet att ni har rätt...
    Det här är ju något hela min kropp och själ brinner för.
    jag är just nu mammaledig men lånar psykologiböcker hela tiden som jag plöjer igenom på min fritid, knasigt va :)
    Jag läser en massa litteratur men får inget mer för det än att stilla mitt sug och intresse, någon utbildning att visa upp på papper får jag ju inte direkt.
    Jag älskar att forska i psykologi...
    jag älskar att vrida och vända på olika problemlösningar och teorier...
    Jag hoppas att jag får modet att gå hela vägen!
    jag ska iallafall söka, göra mitt absoluta bästa, mer kan man ju inte göra.
    tack för alla goda råd!

• gosgroda

jag har bestämt mig för att ta kontakt med skolan och träffa en studievägledare för vidare information. Jag kommer att ångra mig för resten av livet om jag inte satsar på att komma in på psykologprogrammet och jag ger inte upp så lätt.
    Ni som läser, är det långa skoladagar eller är det mycket hemmastudier också?

• gosgroda

Jag blir bara mer och mer sugen =)
    Jag behövde verkligen era ord, teddybjörnen och sugardaddy!
    Mitt problem är mattematiken :( jag är inte jätte dålig i matte men jag tycker det är fruktansvärt ointressant och det är ju inget bra motstånd, men jag ska ge mig sjutton på att få bra betyg även i matte. Jag kommer även att göra högskoleprovet, så vi får väl se hur långt det tar mig. Skönt att höra att det inte är några problem med att ha barn och studera på den nivån. Jag har världens underbaraste man som ställer upp på mig till 100% om jag kommer in på programmet, det är iaf skönt.
    Jag är såå avundsjuk på er som redan är inne på programmet och önskar er verkligen lycka till!

Svar på tråden Psykologprogrammet?