Inlägg från: sakoline |Visa alla inlägg
  • sakoline

Psykologprogrammet?

Jag tycker också att du ska söka! Och är det psykolog du vill bli, så utbilda dig till det om du kommer in, annars blir du nog besviken. Socionom är inget psykologyrke.

• sakoline
    nanaa skrev 2007-11-25 17:59:45 följande:
    ska bara hoppa in en snabbis och säga tack för upplysningen, jag kommer läsa psykologin och pedagogiken nu och sedan komplitera mina svenska,matte, engelska.. så de känns skönt att inte behöva gå in från början tack tack
    Bara så du inte missuppfattar - det är inte gymnasiekurser som sugardaddy pratar om, utan 2 terminer Psykologi + en termin Ped på universitet. Du läser väl gymnasiekurser nu?
  • sakoline
    nanaa skrev 2007-11-25 18:24:14 följande:
    aha.. trodde de va samma eftersom jag läser pedagogik A nu på vuxengym. och att de står pedagogik A på uni..
    Nej. Du kan ju inte tillgodoräkna dig gymnasiekurser till ett högskoleprogram.
    Men jag håller med dig om att det är förvirrande när de heter samma sak. Jag har t.ex. läst en högskolekurs som heter Engelska A och många som bara hör det tror ibland att jag haft en hel termin till 50 poäng gymnasieEngelska A (som jag redan läst på gymnasiet), medan jag läst heltid Engelska A på högskolan, som är en viss skillnad i svårighetsgrad :)
Svar på tråden Psykologprogrammet?