Silverfiskar? usch....Har du dom?

Jag har hittat silverfiskar både i köket, badrummet och sovrummet! Det är inte ofta man ser dem, men jag kan hålla med om att det känns äckligt.
Om man har silverfiskar eller ej har inget med renlighet att göra, även om man städar så finns de små rackarna där likförbannat och det är inte så mycket att göra åt. Man kan utrota dem tillfälligt med att spraya med Radar eller anlita Anticimex, men det är inget jag vill göra pga att jag har katter.
Nope, däremot äckliga bananflugor...
anticimex har som tabletter som man lägger på en tejp som drar till sig dem och gör att de fastnar där.. fick dem ´genom vår förra hyresvärd. obs anticimex behöver inte komma ut till en för att kolla det utan abra be dem skicka och få faktura så blir det inte dyrt tror nog det kan gå på en hundring.. men vi vatt kvitt dem så det fungerade bra. vi fick 3 såna som höll i 4 månader. la även en i sovrummet bara utifall och visst fanns de där med sen såg jag på tejpen.. äckligt!!
I vårat gamla hus hade vi dom lite överallt! I besticklådan,i det öppnade paketet med servetter(örk) Grymt äckligt. Dom gillar fukt och det huset var fuktigt. Nu har vi byggt ett hus och äntligen är det fräscht överallt! :)
BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 17:59:24 följande:
nej
alla har silverfiskar, man har bara tur om man ser dom!
Nej, inte i denna lägenheten. Men där vi bodde innan såg jag nån enstaka i badrummet. Håller med, dom är skit äckliga. Men har som sagt inte med renlighet att göra. Tänk på att inte lägga våta handdukar på golvet, då är dom snabba dit!
Vi hade massor av silverfiskar i kök o badrum..men vi har precis flyttat o slipper de äckliga krypen!! Såå underbart! =)
silverfiskar äter även kläder lika som malar så det är viktigt att försöka bli av med dem då de är ett skadedjur.