Silverfiskar? usch....Har du dom?

Nej vi har inga silverfiskar, men vi fick en pälsängerinvasion så för 3 veckor sen hade vi hit anicimex som hade ihjäl dem.
Silverfiskar = tecken på FUKT!
Ja, i vår tvättkällare.
Jag har en kontaktfamilj till min tös, och båda två jobbar på Anticimex = LYX!
Jag såg några silverfiskar i min gamla lägenhet, fick då någon spray av Anna och Leif att ha i badrummet. Det gjorde jag när Fanny skulle vara hos dom över helgen, eftersom det var en väldigt stark spray!
Annars har vi också sånna där "tabletter" i nuvarande lägenheten. En dosa i köket, en i vardagsrummet och en i badrummet. Än har det inte dykt upp någon silverfisk här, tack och lov
pälsänglar och silver fiskar är båda skade djur som tycker om mat och kläder.. men där emot är det olika vad de trivs i för utrymmen.. silverfiskar och pålsänglar är inte så pass lika att de kan misstas för varann då silverfisken är smal och pälsängeln mer lika en skalbaggge..
ja i sovrummet har jag sett. dom syns bara när dt vart mörkt och tyst i rummet. sen när man kommer in och tänder lampan så ålar dom iväg blixtsnabbt. jag har haft det vart jag än bott fast då i badrummen, men nu bara i sovrummet konstigt nog. och det är ju ändå renast och inte fuktigt så jag vet inte var dom dras till egentligen. är dt inte fukt??
Ja både silverfiskar och pälsängrar. De lever lite varstans, mest i badrummet och köket. Har sett någon enstaka i hallen någongång. Jo föresten, i garderoben hittade vi på några lakan. Så äckligt. Men nu är de mesta borta vad vi sett.
silverfiskar trivs bäst u fuktiga utrymmen men dras till mat och kläder med..
Har ibland silverfiskar. Ser dem oftast på morgonen när man kliver in i badrummet o tänder lampan, innan de kilar in under badkaret. Ryys. Men de har minskat sen jag klorinerat badrummet.
nej inte vad jag vet. min katt gillar att hänga i duschen så hon tar nog de som försöker ta sig in
jaa i min klädkammare. såååå vidriga de är. Har oxå sett nån i badrummet..fyyy.
Vi har i hallen, vintertid ser man i medeltal en per vecka..*blä* Speciellt efter man har torkat golven dyker de upp = fukt..
Nej, jag har aldrig haft en endaste.
Jag har sett 1 en gång inne på toaletten.
Förra stället var vi sambos med ett dröööös av dem. De fanns överallt. Men nu har vi flyttat ifrån dem - till vår lycka. De var iof snälla, men det är skönt för oss att få bli lite mer "självständiga"
Silverfiskar och pälsänger är väldigt lika, men pälsängern kommer både i "larvformat" och i en skalbaggsvariant!
Ni som tror att ni har silverfisk kan mycket väl ha pälsänger, dom är bruna till färgen, och är mycket långsammare än en silverfisk. Silverfisken äter helst gammal tvål och skit i badrummet, medans pälsängern fått sitt namn av att den gillar just päls. I naturen är det pälsängern som bryter ner just den delen av döda djur. Men hemma hos oss så kryper han gärna in i garderoben och smaskar hål i våra kläder.
Yepp. Jag har pälsänger. Märks det? hahaha