Vi åkte dit för att min man har anknytning till Madeira. Vi ville mest tadet lugnt i moderat värme och sova rikligt, och hade en mycket skön semester. Det finns inte så många museer man "måste" se på Madeira - huvudattraktionen verkar vara elektricitetsmuseet och det säger ju en hel del...
Vi har en skabbig emmaljunga som vi hade med just för att slippa våndas för skador. Du kanske kan låna en mindre fin vagn för resan?
Det var enstaka barn i skolålder på hotellet. Kanske därför de var så otroligt gulliga mot vår bebis? Jag så inga matstolar för barn (ej aktuellt för oss än), men spjälsäng fick vi automatiskt på rummet när de så på beställningen att vi skulle ha med en "infant".
Det finns barnpool utomhus (som ej användes av någon under hela tiden vi var där) samt ett lekrum som var helt tomt hela tiden vi var där. Även utomhus lekplats.
Den väl uppvärmda inomhuspoolen var en höjdare, hade ett glastak som ibland togs lite åt sidan. Öppettiden i poolen verkar ingen bry sig om trots anslag. När vi var på Madeira var hotellet nog inte fullbokat, och man delade därför pool med max 5 andra personer åt gången. Tror knappast att någon stör sig på en 1,5-åring.
Ytterligare en fördel var att planet var halvfullt vilket gav egen stol för vår son (satt i babyskydd).
Jag vet inte hur länge man orkar bära ett barn på 1,5 år eftersom vår son är så liten... Har också dålig koll på lämplig bärredskap. Vi tog den kortaste, lättaste turen (Monte-vale de paraiso) och det kan varmt rekommenderas!
Hotellet har en egen hemsida som du kan hitta om du googlar porto mare.
Folk är vänliga och pratar för det mesta mkt bra engelska i tätorterna.