Porto Mare hette det och vi har valt balkong med havsutsikt. Detta blir ju en form av smekmånad för oss så det är väl därför det känns alldeles extra pirrigt och viktigt att det blir bra. Ingen vet något ännu och vi har tänkt vänta med att berätta till att allt är klart med resa och vigseltid. Tror vi gifter oss på Arlanda precis innan. Hotellet verkar väldigt fräscht och jag tror att det passar vår lillkille bra att ha gräsmattor att springa på och inomhuspool då man är soltrött. Som sagt, hoppas detta blir bra. Har tittat runt lite på andra resor samma tid (vi måste vara tillbaka senast 13 maj) men det enda som finns är Malta med Apollo, men dem har vi dåliga erfarenheter av sedan tidigare samt att det mycket riktigt även denna gång visat sig vara så att det är ett stort bygge på just det hotellet vi valt. Det sade de ingenting om vid bokningen och när jag ringde och frågade fick jag höra att det, kunde hon inte svara på om det skulle störa. Bara att "det fick vi vänta och se". Mja, vi vågar inte chansa, bygget startade tydligen 1 april och de lär väl inte bli klara på 4 veckor? Alltså - Madeira. Det har vi hört mycket gott om, så nu hoppas vi på det. Det blir lite väl tajt med tid, jobbar min sista dag på mitt nuvarande jobb på måndagen och skulle i sådana fall åka på tisdagen, men - å andra sidan - gör vi det inte nu så...ja, då dröjer det. Annat resmål med någon dag senare som avfärd? Ja, kanske, men vi känner väl att vi måste komma till ett beslut och idag är den dagen. Och Madeira verkar vara väldigt fint och detta hotell, om det är som de säger, ska vara jättefint.
Alltså: i nuläget pekar det mesta på att vi tar Madeira och tar med promenadskor och körkort för ev. hyra av bil :). Har några timmar på oss innan beställning....