• sheeba

När ska folk förstå att man Inte ska dränka sig i parfym?

Vissa luktar ju som om de har tömt halva flaskan på sig och det luktar för jävligt.
    Ibland önskar jag att de skulle kunna inskaffa doftfria hörnor på resturanger precis som det var för rökning innan.
    De som säger att parfym inte gör lika stor skada kan ju hoppa i backen!
    De vet inte vad som kan hända om en person är allergis eller överkänslig mot detta.
    Vi var på resturang igår min mamma är allergisk nästan mot allt som går och käkar tabletter varje dag för att kunna vara ute. Det kvittar hur mycket parfym människan har tagit på sig hon reagerar ändå. Ögon svullnar upp och ibland stora röda utslag på kroppen. Där är det ingen som tar hänsyn! vad kan parfym göra för skada?
    Själv är jag överkännslig och blir oftast dålig om jag är i närheten av någon som har. Får migrän illamående mm. Kan inte själv ha parfym eller något som doftar för starkt.

Varför annses inte detta lika prio som allt annat? det finns ju många som mår dåligt över detta. På tåg finns det ju doftfria kupeer någon som tar hänsyn till det?
    På bussen så ska man välja främmre delen om man har allergi mm, men vad gör det om en har gott igenom hela bussen och drängt sig i parfym?
    Ibland får jag svårt att andas man får liksom andnöd om någon ställer sig framför och har en skarp parfym på sig hur kul är det?
    Nä snälla tänk på att om ni tvunget ska ha parfym på er ( luktar skit i allafall för mig) så tänk på hur mycket ni tar på er! Visserligen så kvittar det om det är lite eller mycket man blir dålig ändå men man behöver ju inte göra det värre!

• Svar på tråden När ska folk förstå att man Inte ska dränka sig i parfym?
  • Hundkär

Jag tycker det borde räcka med ett sprut av parfym.
    Parfym ska inte lukta den ska anas,

• SIN74

Kunde inte sagt det bättre själv. Känner flera som reagerar på parfym. En får åka till akuten!
    Jag får också huvudvärk, yrsel och illamående.
    Det ska ju inte lukta en halvtimma efter de gått förbi!!!!

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • lindalita

Håller fullständigt med! Har själv astma och reagerar när någon har mycket parfym på sig. Extra irriterande på t ex tunnelbanan när det kommer någon med mycket parfym och sätter sig bredvid. Folk fattar inte att andra kan bli sjuka av det!

• Temugg

Ja usch parfym luktar illa! Jag får migrän av det och vill spy!
    Oftast är det gamla tanter som använder halva flaskan av sin starka parfym, de har väl förlorat doftkänslan och har inte bättre vett! Jag mår illa bara jag tänker på det!

• LaFontaine

Jag hemskt nyfiken på hur man tänker när man dränker sig i illaluktande sörja. Okej om du är gammal och inte känner nån lukt, men unga människor, hur resonerar de? Luktar de så illa att de måste dränka sig i parfym för att slippa lukta sig själva?

Än bättre blir det med människor som dränker kläderna i parfymerat sköljmedel, smörjer in kroppen med parfymerad lotion, tvättar håret med pafymerat schampo och avlsutar det hela med en rejäl dusch parfym. Doftkrock!

• Armine

Undrar om den där srapyen som tar bort dålig lukt på toan kan ta bort parfymdoft också. Skulle va rätt kul att spraya sån omkring sig när man är ute på stan. Fatta vad folk skulle bli förvånade.

Jag är inte direkt allergisk, men jag reagerar på starka dofter. Parfym ska ju bara kännas på nära avstånd inte femton meter.

• Funkyiore

Ja, för att inte tala om alla de människor som jobbar i den offentliga sektorn som tex skola, som formligen dränker sig i parfym. Hur tänker de? Jag har haft kollegor som har så mkt parfym att de lämnat doftspår på luren(om de ringt med jobbtelefonen). Ytterst arrogant anser jag. Kan ju inte direkt skyllas på okunskap.

• Temugg
    Armine skrev 2007-11-25 12:39:52 följande:
    Undrar om den där srapyen som tar bort dålig lukt på toan kan ta bort parfymdoft också. Skulle va rätt kul att spraya sån omkring sig när man är ute på stan. Fatta vad folk skulle bli förvånade. Jag är inte direkt allergisk, men jag reagerar på starka dofter. Parfym ska ju bara kännas på nära avstånd inte femton meter.
    Jag har en känsla av att dofter förstärker varandra. Man kan inte använda en parfymerad spray för att få bort en annan parfymerad doft (t.ex en parfymflaska som ramlat och gått sönder på heltäckningsmattan...).

Kom att tänka på de äckliga blöjpåsarna de har utomlands, en liten parfymerad påse att lägga den använda blöjan i! Stinker värre än själva blöjan skulle jag vilja säga!
  • Armine
    pajo skrev 2007-11-25 12:46:53 följande:
    Armine skrev 2007-11-25 12:39:52 följande:
    Jag har en känsla av att dofter förstärker varandra. Man kan inte använda en parfymerad spray för att få bort en annan parfymerad doft (t.ex en parfymflaska som ramlat och gått sönder på heltäckningsmattan...).Kom att tänka på de äckliga blöjpåsarna de har utomlands, en liten parfymerad påse att lägga den använda blöjan i! Stinker värre än själva blöjan skulle jag vilja säga!
    Jag trodde den sprayen "odur control" var luktfri, men jag har inte testat den. De anrda luktar ju parfym eller annat skräp.
  • Rosana

Håller med dig till hundra, sheeba!! VARFÖR dränker man sig i parfym?? Är man rädd att lukta "människa"? Och sen undrar jag om man kanske blir "immun" till slut, om man brukar spruta på sig en halv flaska, så att man inte känner hur mycket man egentligen stinker..Man tappar helt enkelt referenserna?

Svar på tråden När ska folk förstå att man Inte ska dränka sig i parfym?