När ska folk förstå att man Inte ska dränka sig i parfym?
Vissa luktar ju som om de har tömt halva flaskan på sig och det luktar för jävligt.
Ibland önskar jag att de skulle kunna inskaffa doftfria hörnor på resturanger precis som det var för rökning innan.
De som säger att parfym inte gör lika stor skada kan ju hoppa i backen!
De vet inte vad som kan hända om en person är allergis eller överkänslig mot detta.
Vi var på resturang igår min mamma är allergisk nästan mot allt som går och käkar tabletter varje dag för att kunna vara ute. Det kvittar hur mycket parfym människan har tagit på sig hon reagerar ändå. Ögon svullnar upp och ibland stora röda utslag på kroppen. Där är det ingen som tar hänsyn! vad kan parfym göra för skada?
Själv är jag överkännslig och blir oftast dålig om jag är i närheten av någon som har. Får migrän illamående mm. Kan inte själv ha parfym eller något som doftar för starkt.
Varför annses inte detta lika prio som allt annat? det finns ju många som mår dåligt över detta. På tåg finns det ju doftfria kupeer någon som tar hänsyn till det?
På bussen så ska man välja främmre delen om man har allergi mm, men vad gör det om en har gott igenom hela bussen och drängt sig i parfym?
Ibland får jag svårt att andas man får liksom andnöd om någon ställer sig framför och har en skarp parfym på sig hur kul är det?
Nä snälla tänk på att om ni tvunget ska ha parfym på er ( luktar skit i allafall för mig) så tänk på hur mycket ni tar på er! Visserligen så kvittar det om det är lite eller mycket man blir dålig ändå men man behöver ju inte göra det värre!