Inlägg från: Annica71 |Visa alla inlägg
  • Annica71

Snart 7 mànader, äter var tredje timme pà natten??

Så var/är våran dotter också men vi håller precis på att försöka bryta vanan. Vad man gör när man ger dom mat så ofta är ju att de endast äter mängden för att stilla hungern och alltså inte blir ordentligt mätta + att man vänjer dom med att somna om med mat. Det blir liksom en ond cirkel men man gör ju det som känns lättast i olika lägen. För oss har det blivit så här för att vi har en dotter till som vi inte vill ska bli väckt men nu måste vi ändra detta så senaste veckan har vi "proppat" henne med välling vid 23-tiden och därefter har hon inte fått något förrän frukost vid 07 ca. Det har gått bra. Första natten var hon ledsen till och från ca 40 minuter och sedan har det blivit mindre och mindre. Dessutom har hon vaknat senare och senare. Natten till idag var det inge gråt alls men hon vaknade 3 ggr men då jag pratade lugnt med henne och höll en hand på henne så somnade hon om så gott.

Jag tror du/ni helt enkelt måste bestämma er att ta fajten så att säga.

Lycka till

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Annica71

Hur gick natten?

Här var natten jättebra. Hon vaknade 1 gång bara men somnade om direkt utan skrik då jag la min hand på henne. Jag har valt att ha en bredvid mig nu när vi kör "fajten" (hon ligger annars i spjälsäng i sitt rum) men för att hon inte ska vakna för mycket så att säga så ligger hon bredvid mig. Nu hoppas vi att hon sover hela natten som kommer *håll tummarna*

• Annica71

I Vårt fall upplevde vi det som att hon vaknade till och att vi liksom lärt henne att somna om med mat och det fick vi bekräftat då vi böjade "ta fajten"
    Enligt BVC så ska barn över 6 månader klara sig utan mat på natten och då vi har en 2,5 åring som precis nu slutat med sitt strul nattetid så kände vi att så kunde vi inte ha det igen.
    Jag tror man känner sitt barn bäst själv och inte gör man något som man märker att barnet mår dåligt av.

Svar på tråden Snart 7 mànader, äter var tredje timme pà natten??