• Annizsj

Snart 7 mànader, äter var tredje timme pà natten??

Kunde inte hamna i en mer aktuell tråd. Vår son har från det han föddes ätit väldigt ofta. Nu är han snart 7 mån och vaknar som vanligt ofta om nätterna. Tror jag ammar honom ca varannan timme. Sedan spelar det ingen roll vilken tid vi går och lägger oss, han vaknar ändå runt halvåtta varje morgon (med undantag idag då). Igår testade vi att ge honom välling, å han älskade det Men han vaknade lika ofta som innan. Sen är han inte riktigt vaken när han vaknar och ligger där och viftar å kråmar, det enda sättet att få honom att somna om är att amma honom. Jag försöker tänka att det är en fas och att det blir bättre när vi får hem spjälsängen (som ju aldrig kommer). Nä , nu är mamma Anna trött efter att inte fått sova en natt på snart 7 mån. Man vill inte klaga, man visste ju att det skulle bli tufft att bli mamma och jag älskar det ju. Men man längtar verkligen efter en hel natts sömn......

• Annizsj

ploten-- Hoppas hoppas att gröten mättar er son och att det fungerar att jobba. Det är nog bra att börja "träna" med pappa ett tag innan, så det inte blir en chock för er alla. Men måste du verkligen sluta nattamma helt? Ska du jobba natt? Att pappa tar några nätter kanske gör att han vill äta mindre om nätterna? Måste vi också testa. Men nu är det pappa som går upp 5:30 och jag ammar så då blir det liksom att jag tar nätterna med...
    Ja, precis hur lätt är det att neka sonen den närheten han ber om? Det är ju såklart mysigt också....
    Hoppas att vi får sova mer snart1

Svar på tråden Snart 7 mànader, äter var tredje timme pà natten??