Snart 7 mànader, äter var tredje timme pà natten??
vad skönt att höra att fler har "nattätande barn". I min mammagrupp verkar jag vara den enda. Sonen är 5,5 månad och har alltid ätit på natten. Han har alltid ätit dåligt på dagen, och tagit igen det på natten. Ända upp till för ca 2 veckor sedan ammade han 5-6ggr per natt, sen introduserade vi välling.
Han var verkligen hungrig och inte bara snuttig (och jag hade prövat alla råd med vyssning, vaggning och sätta i nappen osv) så även fast man rekomenderar välling från 6 månader så började vi med det. Han hade sedan 4 månader fått lite gröt på dagen varvat med bröstmjölk/ersättning.
Fösta ggn vi prövade med 50/50 ersättning välling sov han 4h i rad! sedan 6h och sen 6,5. Helt otroligt! så skönt att han/vi fick sova fler timmar irad. Han ammar fortfarande 2-3ggr per natt men det är en betydlig förbättring mot 5-6ggr. Vi har märkt att det bästa verkar vara att ge honom rikligt med välling typ 320-400ml (ger i omgångar) på kvällen då står han sig till ca 3 på natten så ammar jag då och en eller 2 ggr till!
Det vart ett långt inlägg, men jag rekomenderar verkligen välling! (vi ger sempers milda osötade välling).