Städmaraton... vem är med???
Nån mer än jag som behöver städa lite efter helgens latande på städfronten?
Men jag har ingen motivation... så vi kan väl hjälpas åt och peppa varandra.
Nån mer än jag som behöver städa lite efter helgens latande på städfronten?
Men jag har ingen motivation... så vi kan väl hjälpas åt och peppa varandra.
Jag behöver städa efter några dagar sjukdom då jag inte orkat med något alls.. Min sambo kommer hem idag och huset ser ut som något läskigt hämtat ur det där städprogrammet som gick!!!
Så lite motivation hade inte skadat då jag fortfarande inte är pigg plus att jag har en sjuk liten kille hemma hos mig!!
Maraschino:
Ja du riktigt så farligt är det inte här. Det är mest några små prylar som är framme och sen min dotter som dragit ut alla sina kläder ur dagisväskan så de ligger på hallgolvet.
Sen behöver det nog dammsugas.
Men fundera på vad som behöver göras i dag.. sen ser du vad du orkar med i dag.
jag har massa städ att göra....Suckar* allt skall va klart till fredag. alla bebissaker skall upp så det är fint till advent.. och det är saker över allt... bara flyttar runt skiten...
nä, lite julsånger kanske piffar upp städsuget?
Vi har en stor golden som drar in en massa smuts plus päls som trillar! Är mest sånt som syns här hemma, det är ju bara det att det blir en del om man inte orkar släpa med dammsugaren på några dagar!! Jag verkligen hatar när det är smutsigt här hemma, vill ha det rent och städat, inte det lättaste med två barn och en hund vill jag lova!!
Ska försöka ta tag i att dammsuga och moppa av golven, måste bara få bort alla lillkillens leksaker som ligger framme överallt just nu. Förstår inte hur de lyckas sprida sina grejer!!
har avårt att slita mig från datorn... sån foglossning.... men det måste ju städas...gör inte jag det.. så gör ingen det:(
japp japp, men jag ska köra mitt marathon ikväll...
Nu har jag hunnit dammsuga kök, hall, vardagsrum, matsal och lekrum. Skurat golvet i hallen och lagt på nya mattor. Inne på andra maskinen tvätt samt precis startat diskmaskinen.
Men, men, det finns massor kvar.....
Ska fortsätta tvätta och vika och lägga in kläderna.....
Skura lilltoan....
Röja uppe och dammsuga hela övervåningen....(5 sovrum + hall)
Dammsuga på kontoret.....
Ställa tillbaka alla dvdfilmer och tv-spel.....(närmare 600 stycken (suck))
Passa upp på en sjuk 6 åring, sysselsätta en frisk 4 åring samt en 2 månaders.....
Baka pepparkakor!! (iallafall JIPPI)
Jag är med
Harockså vart/är sjuk Skörtelfeber.
Städa nedrevånningen igår och nu saknas all insperation till ovanvånningen.
Så jag superbra tråd.
Nej nu går jag och städar hallen... kommer strax tillbaka